het paard van m'n lesgeefmens ging op stal en loulou in de bak. want zo'n kleine stal is natuurlijk veels te min voor mijn dure crosspaard

ze hadden eigenlijk een wei voor mij geregeld, omdat loulou schuurt op stal. maar toen ik hoorde dat die 20 min rijden van de manege vandaan was vond ik dat toch wel iets te ver. en mocht ze dus in de bak staan.
zaterdag hadden we dus ook al de cross gelopen. ik vond hem voor de Bpony's niet echt zwaar. er zaten een paar hele simpele hindernissen in. zoals een heel klein heuveltje met een balkje op de grond en dan weer het heuveltje af met een balkje op de grond. de rest van de hindernissen was niet heel simpel, maar wel goed te doen.
wij sliepen dus in de vrachtwagen, kei leuk maar wel slecht geslapen. oa door die rotknol van me lesgeefmens die steeds in stal aan het stampen was.

me lesgeefmens moest smorgens al dressuren. ikke pas smiddags om 1 uur.
het was echt veeels te warm en ik stikte bijna in dat rijjasje, maar de dressuur ging redelijk. iig beter dan de vorige keer, maar toen ging het dan ook heel erg slecht. we hadden 151 punten en waren 16e. (toch nog meer dressuurwedstrijden gaan rijden om te oefenen)
toen konden we een uurtje uitrusten. dus loulou ff afgesponst en weer in de schaduw gezet.
wij stonden met de vrachtwagen tussen de bomen. en ik had een longeerlijn tussen de bomen gespannen en daar loulou aan vastgezet.

een man vroeg nog of loulou een gezelschapspony was, en toen ik zei dat ze geen gezelschapspony was maar een crossfjord keek ie me vreemd aan

toen kort losgesprongen om loulou een beetje te sparen voor de cross en nog even rondgestapt.
het springen ging prima, ze pakte goed aan we waren foutloos.
daarna snel nog wat gedronken (heb die dag echt 3,5 liter drinken op ofzo) en naar het crossterrrein gereden. daar hebben we weer een paar keer gesprongen. en toen weer in de schaduw gestapt.
toen nog snel naar de dierenarts (was ik bijna vergeten

en daarna konden we de cross in. 20 sec voor ik moet starten begint de man die bij de start zit nog te zeiken dat m'n sporen te lang zijn

en da was dus helemaal nie waar, maar hij vroeg aan mij hoe lang sporen mochten zijn en hij vond mijn sporen net werphengels ofzoiets

normaal zeggen ze dus 10-9-8..... sec maar nee door z'n gezeik zegt ie op eens 3-2-1 start. nou fijn dat ie da lekker op tijd zegt

maar de eerste hindernissen gingen prima. ook hindernis 2, een smalle bak met dennentakken, ging foutloos. want zo'n hindernissen wil loulou altijd langs schieten.
en tot de waterbak ging alles goed.
de waterbak liep ze zo in maar ze wilde er ook gelijk weer uit, dus ze schoot naar links en volgens mij pakte ze het bit vast want ik kon echt nie sturen. en dook zo opzij richting de struiken. ik draaide dus een korte volte in de waterbak, maar die hebben ze gelukkig niet als fout gerekend.
daarna kwam een mooie hindernis met grote wagenwielen. doordat de waterbak zo slecht ging moest ik m'n teugels nog bij elkaar rapen ze wilde dus links erlangs schieten. ik moest loulou op de rem trekken en alsnog (vrij scheef) eroverheen sturen. en dan was dus een stop, maar dat was dus m'n eigen fout. de laatste 2 hindernissen gingen ook prima. en we hadden dus maar 1 stop ik ben dus heel tevreden over m'n crossfjordje.

daarna uitstappen en na nog geen 10 min moest ik van m'n lesgeefmens al naar de dierenarts omdat het in die volle zon veels te warm was. loulou's hardslag was 72. der conditie is dus vooruit gegaan

daarna met new-forest terrug naar het terrein gestapt en
loulou lekker afgespoten en weer in de schaduw gezet. en toen was het wachten op de prijsuitreiking.
we waren 6e en er waren 6 prijzen dus we hadden prijs!!

waren we toch nie voor nix helemaal naar ambt delden gereden, want mijn lesgeefmens had geen prijs. die was er namelijk afgeketst

daarna konden we dus eindelijk naar huis, nog 2x file gehad en ik was geloof ik rond 21.15 pas thuis

maar het was wel een leuke dag

en m'n gezelschapspony mag deze week als beloning full-time

hier staan de foto's:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=124614&highlight=