C rijbewijs, welke boeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wondertje

C rijbewijs, welke boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 00:55

Ik weet niet of het hier goed staat, maar kon ook geen betere plek vinden

Het lijkt me leuk om mn vrachtwagen rijbewijs te gaan halen. Nu komt daar meer bij kijken als ik had gedacht.
Ik ben inmiddels zo ver dat ik weet dat ik het theorie-examen Verkeer, theorie-examen Administratie en het praktijkexamen moet doen.
Mijn vraag is alleen, welke boeken heb ik nodig voor de theorie-examens?

Prospice

Re: C rijbewijs, welke boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:59

Kan je instructeur dat niet vertellen?

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 16:54

Ik wil eerst me theorie-examens gehaald hebben voor ik ga lessen, heb dus nog geen instructeur ;)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:21

Je doet 1 praktijkexamen, vooraf aan dat doe je drie theorieexamens.
Administratie, verkeer en techniek.

Goedkoper is het denk ik om een kant en klaar pakket te nemen! Daar zit dan ook theorieles bij. Erg nuttig als je van de administratie en techniekkant weinig kaas gegeten hebt! Da's dan best pittig!

Heb alles toen in een keer gehaald, maar dat was op kosten van het bedrijf.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:45

Frank schreef:
Je doet 1 praktijkexamen, vooraf aan dat doe je drie theorieexamens.
Administratie, verkeer en techniek.

Goedkoper is het denk ik om een kant en klaar pakket te nemen! Daar zit dan ook theorieles bij. Erg nuttig als je van de administratie en techniekkant weinig kaas gegeten hebt! Da's dan best pittig!

Heb alles toen in een keer gehaald, maar dat was op kosten van het bedrijf.

Extra tip: de drie theorieexamens tesamen geven recht op het chauffeursdiploma. Neem dat erbij!!!!
De eisen voor het chauffeursdiploma zijn iets zwaarder dan voor het rijbewijs, maar dat gaat dan in de ordegrootte van 40 van 50 vragen goed is geslaagd voor het rijbewijs en 42 van 50 goed geslaagd voor het chauffeursdiploma. Kleine moeite, groot plezier en de combi C-E en CCV-B doet het erg goed op je CV, let maar op..........

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:25

Ik had van mijn rijschool begrepen dat ze per 1 sept. 2009 verplicht stellen dat je minimaal een bepaald aantal theorie lessen gevolgd moet hebben om voor een theorie examen op te kunnen.

Zou ik even navragen als ik jou was, schijnt dat ze het vrijblijvende van de theorielessen af willen halen....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:27

Echt Roos? Dan ben ik blij dat ik alle papieren al heb, moet er echt niet aan denken om daar verplicht op theorieles te gaan zitten. Ik ben op eigen kracht ook simpel geslaagd en bovendien moet je om je CCV-B te behouden straks toch ook minimaal zoveel dagen bijscholing volgen per 5 jaar, dan haal je die lessen wel in :+

Je kunt het beste informeren bij de rijschool waar je wilt gaan lessen. Je moet namelijk ook via een rijschool de theorie-examens aanvragen namelijk. Het lukte mij iig niet rechtstreeks :n

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:38

Ja,ik ben destijds met 7 man begonnen met theorieles en de meeste hadden al 1 deel gehaald. Het schijnt dat de laatste van die groep volgende week weer voor theorie op moet. Ik ben er bijna 2 jaar geleden mee begonnen (juli 2008) en ik ben ook de eerste die geslaagd is. De rest kan nu pas beginnen met afrijden/lessen. Dat ik slaagde voor mijn praktijk, was de rest nog niet eens bezig met lessen.

Mijn rijschool heeft als regel, eerst ccv-b en daarna pas lessen. Snap dat ook wel, voor de meeste is de theorie ook het grootste struikelblok.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:03

Die regel hadden ze bij ons idd ook, je mocht pas op de vrachtwagen als de theorie binnen was :j

Ik vergeet ook nooit meer dat die jongens mij allemaal uit zaten te lachen dat ik binnen kwam lopen bij het examen. Haha, geen cursus gedaan en die denkt dat even te gaan doen. Maar lekker wel als enige van die groep geslaagd in één keer :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:19

Klinkt bekend, ik had dat bij het CBR, de enige vrouw en dan nog blond ook........ Was 1 van de 2 (van de 40 kandidaten) die geslaagd was voor verkeer/techniek :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:21

gr_roos schreef:
Klinkt bekend, ik had dat bij het CBR, de enige vrouw en dan nog blond ook........ Was 1 van de 2 (van de 40 kandidaten) die geslaagd was voor verkeer/techniek :D

Whahaha ik ben 3 x gezakt, ik haalde techniek pas de 4de keer. :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:36

Suzanne F. schreef:
gr_roos schreef:

Whahaha ik ben 3 x gezakt, ik haalde techniek pas de 4de keer. :+

Heb een hele week zitten leren, was op school op 0,1 punt gezakt op techniek en ik had 2 ft voor techniek ( + 2 x 3 ft voor verkeer en administratie, waarvan verkeer niet geleerd, wist niet dat dat samen met techniek 1 examen was :o )

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:12

Heb alle vier de examens toen in een keer gehaald.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:15

Ik heb alles in 1 x gehaald toen.
Ik heb een cursus via de LOI gedaan, vond ik heerlijk. Spullen binnen en 2 weken erna had ik mijn examens.
En een week daarna examen voor mijn C.
In 1,5 week heb ik CE gehaald.

Alles in 1 x dus en lekker snel.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:22

Knap hoor Marjan.

Ik heb faalangst en dan voorla bij praktijk examen. Heb het gevoel dat ik me "moet bewijzen" en dan klap ik dicht.b Moet daardoor ook extra lessen volgen, mijn instructeur is hier heel goed mee omgegaan en ben wel in 1 keer geslaagd.

Examinator vand dat ik voor CE moest gaan. Had er gevoel voor, alleen heb ik dan weer een hoop extra lessen nodig en kost me het wel een heleboel geld. Voorlopig kan ik me goed met mijn C redden en als de baas CE noodzakelijk vind, dan op zijn kosten.