Ik ben sinds een week bezig om het paard van mijn zus te trainen. Ze is nogal onopgevoed, maar er zit, jaja, na een week al heel veel vooruitgang in
Ik ben alleen nog maar aan het wandelen geweest (die sneeuw, vorst...
) en dat gaat heel goed, maar ze gaat soms zomaar stilstaan en dan kun je doen wat je wil, maar dan komt ze niet vooruit.. Ik heb geleerd om dan een beetje druk op het touw te geven en zodra ze ook maar een milimeter meegeeft loslaten. Het helpt bij de meeste paarden wel bij mij, maar bij dit paard absoluut niet.. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?Groetjes

duss heb ik de dressuurzweep mee genomen en heb 1x een felle tik gegeven op zijn kont ...zorg dat je naast zijn schouder staat ....
Jaa ik wandel meestal in een bosje met veel bochten, en ik ben wel haar leider (meestal
Af en toe heeft ze vvan die momenten dat ze denkt dat ze wel even door me heen kan lopen/stijgeren/rondjes om me heen draven
) Maar ze staat gewoon stil omdat ze wat ziet, en gek genoeg altijd op het zelfde stuk, terwijl ze dat (waar ze naartoe kijkt) de hele tijd kan zien..