Singel waszak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

robin_hood

Singel waszak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 20:11

Ik heb een singel waszak van Kavalkade gekocht om de wasmachine te beschermen tegen de singelgespen.
De waszak ziet eruit als een grote dikke washand met 2 linten eraan, aan de open kant en precies in het midden van het vlakke deel van de waszak (de linten zitten ter hoogte van het rode kruisje op de foto).
Hoe ik de linten ook vastmaak, de gespen gaan toch steeds weer uit die zak terwijl de linten wel vastgeknoopt blijven zitten. De waszak heeft zo dus totaal geen zin. Als ik de linten alleen aan de gespen vastmaak dan zitten de gespen hoog tegen de open kant van de waszak geknoopt en tikken ze alsnog gedeeltelijk tegen de wasmachinetrommel aan. En ook heb je dan maar een paar centimeter in gebruik van die hele zak en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Heeft iemand ervaring met zo'n singel waszak? En weet iemand hoe ik die linten moet bevestigen aan de singel zonder dat de gespen toch uit de waszak floepen? De winkelier waar ik het gekocht heb kon het me in ieder geval niet zeggen ;(

Afbeelding

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:44

Eh, de linten om de waszak heen halen, en dan dichtknopen? Op het plaatje leg je de linten dan over de naad (of nog iets er onder) naar de andere kant, trekt ze aan en knoopt ze dicht. Dan blijft ie heus wel dichtzitten.

Zo ziet het er dan uit, alleen zitten hier de linten in het zakje geregen.
Afbeelding

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 21:51

Bedankt voor het meedenken maar helaas, dat werkt niet, heb ik ook al geprobeerd.
De knoop in de linten blijft dan wel netjes zitten maar de gespen schieten toch uit de zak.
De linten zitten overigens niet aan de buitenkant van de zak gestikt maar aan het binnenrandje van de open kant van de waszak. Ze zijn ieder ongeveer 25 cm. lang en de zak zelf is zo'n 20 cm lang en 15cm. breed.
Op jouw foto zitten ze in de zak geregen en dan kun je hem inderdaad aantrekken, maar de waszak is van schapenvacht en daardoor dus te dik, die kun je niet dichttrekken.

Divine

Re: Singel waszak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:08

En de bovenste rand omvouwen, naar buiten, zodat de linten ook aan de buitenkant komen? Dan dichtknopen onder het omgevouwen gedeelte? Pff, lastig hoor! Schapenvacht is inderdaad wel erg dik om iets mooi omheen te knopen. En in water slinkt het weer, en is de lus al snel te groot... een dik haar-elastiek er omheen???

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:10

Ik was me singel altijd in een oude kussensloop en die knoop ik dan dicht :P

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:15

apart lintje nemen ( of touwtje ) en dan van buiten dichtbinden. goed strak ( neem een touwtje wat kapot mag ) met een goeie knoop en na de was losknippen. daar komt geen gesp doorheen.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 23:32

Divine: Net geprobeerd, helaas.... ;(

Romili: Deed ik tot nu toe ook altijd maar dan tikken de gespen nog gwoon tegen de trommelwand.

Jilleroo: Ook al geprobeerd maar zoals Divine al schrijft: het neemt water op en dan past het allemaal niet meer goed. De gespen zijn zwaarder en door het schommelen in de machine worden de gespen er gewoon weer uitgegooid.
Hoe strak ik de linten ook eromheen knoop, de gespen komen er gewoon weer gedeeltelijk of helemaal uit ( de knoop zit dan nog wel om de gespen heen).
Bovendien kan het toch niet de bedoeling zijn dat je zelf nog allerlei extra maatregelen moet nemen om zoiets dicht te knopen? Die waszakken zijn er speciaal voor bedoeld dus mag je verwachten dat het wel gebruiksvriendelijk is.

Ik heb vanavond een mailtje gestuurd naar de fabricant: http://www.kavalkade.de
Hopenlijk krijg ik van hun een duidelijk antwoord terug.
Ik zal het dan hier wel even plaatsen voor het geval er meer mensen zijn die zo'n waszak gebruiken.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:36

Je singel op wolwas programma of handwasprogramma wassen scheelt heel erg met tikken tegen de wand van je wasmachine, aantal toeren terugdraaien naar bijv. 400 scheelt ook heel veel! Ik was mijn singels altijd gewoon zo in de machine maar dan op wol programma met weinig toeren (heb ook wollen singel, maar ook met een gewone gaat dat prima!)

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 00:19

Ja, dat scheelt inderdaad wel. Ik was de singels op fijnwas en centrifugeren schakel ik ook altijd maar op 400 toeren.
Maar als je zo'n speciale waszak gebruikt mag je toch wel verwachten dat je daarmee een gewoon programma kunt afdraaien.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:19

ik deed altijd eerst een postelastiek door de gesp heen halen en door de lus terugsteken en dan met het restant een oud washandje om de gesp knopen, misschien dan de waszak eromheen? Dan kan ie in ieder geval niet meer losschieten.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 11:04

Goed idee! Ga ik proberen.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:47

ik was me singels altijd gewoon met de hand, is net zo snel en minder slijtage, ideaal