Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Miranda_Loui schreef:Mijn pony laat ook wel los als ik duidelijk 'nee' zeg. Hij weet ook wel dat het niet mag.. maar hij doet het nu wel meer en ik denk toch dat dit door het wisselen komt?
Miranda_Loui schreef:Dat 'omver lopen' is zelden. Normaal gesproken volgt hij me gewoon netjes.. zonder voor me uit te lopen.. maar zo af en toe lijkt het wel alsof ik niet besta.. het maakt dan ook niet uit wat ik doe om te zorgen dat hij me wel ziet staan..erg frustrerend, vooral als je weet dat hij normaal gesproken heel braaf mee loopt...
Miranda_Loui schreef:Dat 'omver lopen' is zelden. Normaal gesproken volgt hij me gewoon netjes.. zonder voor me uit te lopen.. maar zo af en toe lijkt het wel alsof ik niet besta.. het maakt dan ook niet uit wat ik doe om te zorgen dat hij me wel ziet staan..erg frustrerend, vooral als je weet dat hij normaal gesproken heel braaf mee loopt...
Paardentango schreef:Misschien een heel gek ide, maar blaas eens naar je paard in plaats van te slaan. Net zoals je een kaars zou uitblazen. Dat vinden paarden héél gek en het helpt.
Moet je wel op tijd zijn natuurlijk en het maar heel zelden gebruiken om te voorkmen dat je paard er aan went.
Is je paard jong?
Als dat zo is zou ik denken om het paard iets anders aan te boeden waar het op mag bijten, een stukje touw ofzo. Voral jonge paarden happen meer,in paardentaal onderling is dat heel normaal, maar voor ons is het nogal hinderlijk.
Het effect is hetzelfde, en je paard hoeft geen klappen of trapen te krijgen.
?? pippieenco schreef:Ik vind een maat 40 en een zweep wel erg veel vh "goede" en het is echt niet nodig als je gewoon consequent bent. Ik ben echt geen watje en als het een gevaarlijke situatie is zal je wel moeten maar in dit geval vind ik de reactie overdreven. Ook als je een paard aan de hand leid is het vaak al genoeg om eens een paar keer stil te gaan staan zodat ze weer op je letten. Mijn paarden zijn netjes opgevoed op een rustige manier dus dat kan ook.