Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marigold schreef:ik kan elke dag ik weet niet hoeveel ijsklompjes uit de wei halen (en op de mestbult gooien), die blijkbaar gaandeweg de nacht en dag onder de pony haar hoefjes zijn ontstaan, en daarna zijn losgeraakt.
ik gooi ze steeds weg omdat ik niet wil dat ze zich verstuikt, het worden echt hele harde halve ijsballen zegmaar, vind ik eng als ze daar op kan komen te staan als ze door de wei loopt.
ze heeft niet echt grote ijsklompen onder haar hoefjes, blijkbaar laat het steeds al snel los.
ik laat het verder op zijn beloop, krab de hoefjes nu niet uit, hoe dichter het zit met bijvoorbeeld hooi enzo, hoe minder sneeuw erin kan blijven zitten denk ik.
Lara_Silver schreef:Gebruik de zoekfunctie eens. Hier zijn echt al heel erg veel topics over....
[BRT] Een ritje in de sneeuw, leuk maar hoe doe je dat??
[VSW] ijzers laten zitten of eraf halen ivm het weer.
[SV] ijsklompen onder de hoef we weet er wat tegen?!!!!
[VSW] ijzers laten zitten of eraf halen ivm het weer.
Dat sneeuw onder de hoeven blijft plakken dat is minimaal. Ik kan het weten, heb een pony die van voor bloot staat en van achter beslagen is. Achter moet ik soms echt met de hoevenkrabber 'kappen' voor hij weer op stal kan met 'lege' hoeven. De voorhoeven daarentegen daar veeg ik even met de borstel de sneeuw van af en krab de straal uit. Bizar dat er bij jou pony's zoveel blijft plakken dat het bol staat.