Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dressagelady schreef:Hou hem bezig, rij veel overgangen, figuren, zorg dat hij zijn aandacht bij jou houdt! Waar ben je in de les mee bezig met 'm? En wat zegt je instructie ervan?

Vlinder32 schreef:Dat is niet erg vaak, misschien kun je het wekelijks gaan doen? Zodat je daar regelmaat in krijgt?
Veel afwisseling helptVeel buiten zetten zodat hij zijn energie kwijt kan en misschien minder krachtvoer? Of is hij thuis wel helemaal rustig?
Vlinder32 schreef:Als je paard thuis zo braaf is, is het dus omdat hij het niet gewend is. Hij zal vanzelf wennen en rustiger worden naar mate je hem vaker meeneemt ergens naar toe.
Oefenen oefenen oefenen, en probeer naar ontspanning toe te rijden en zelf ook te ontspannen natuurlijk
Michellkuh schreef:Hey,
van longeren voor het rijden krijgt een paard (op langere tijd) alleen maar meer energie. Dus dat niet meer doen. Mijn paard is ook een spring in het veld en heb veel les gehad (nu nog steeds). Ik heb een tijdje onder het tempo moeten rijden, ging hij harder, meteen weer terugpakken. Dit heb ik een paar maanden moeten doen en nu kan ik mijn paard op arbeidstempo laten rijden en zelfs een stukje wegrijden. Je moet er wel echt heel veel geduld mee hebben, maar dan heb je erna ook wat!
Sjel schreef:Aan zijn energielevel ligt het zo te horen niet, hij krijgt genoeg beweging. Ik heb dit probleem in het begin ook gehad met mijn dier. Achteraf gezien, was het een stukje vertrouwen wat je nog niet hebt, de combinatie die elkaar nog niet voldoende kent. Hij deed het elke keer weer, waardoor ik het ook ging verwachten en onbewust anders ging rijden.
Ik weet niet hoelang je je paard al hebt? Misschien kun je thuis wat meer zijn grenzen opzoeken, zodat jullie daar beide mee om leren te gaan.