ga voor paard kijken in Belgie vanmiddag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

querido

ga voor paard kijken in Belgie vanmiddag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 11:05

En ik heb er helemaal buikpijn van zo spannend vind ik het. We hebben een koopcontract opgesteld maar ik ben heel benieuwd of over het algemeen mensen dat ook ondertekenen? Ik heb er 1 van Bokt gehaald en wat aangepast, vinden jullie dit voldoende of moet er nog iets in veranderd/aangevuld worden? Hebben jullie nog andere tips waarop te letten? Paard wordt meteen vanmiddag klinisch gekeurd waar wij bij zijn dus dat voelt goed, het is een prachtig paard voor in mijn ogen weinig geld en dat maakt me wel achterdochtig..
Ben echt bloednerveus, stom he!

Koopovereenkomst Paard/Pony

Ondergetekenden

.
.
.
.
.

en

.
.
.
.
.
.

Verklaren dat onderstaande is overeengekomen:

1.
Verkoper is eigenaar van het paard:

Naam ;
Naam Vader ;
Naam Moeders Vader ;
Ras ; KWPN
Geslacht ; Ruin
Geboortedatum ;
Kleur ; zwart
Aftekeningen ;
Stamboeknummer ;
Chipnummer ;
Overige kenmerken ;

2.
Verkoper verkoopt aan koper en koper koopt dit paard van verkoper. De koper betaalt aan de verkoper een koopsom ter hoogte van €
Zegge:.

3.
De overdracht/levering van onder 1 beschreven dier vindt plaats op - - 2010 op de locatie , tegen directe betaling van de koopprijs zoals genoemd onder 2.

4. Verkoper is verplicht het onder 1 beschreven dier met bijbehorend afstammingsbewijs, inentingsbewijs en paspoort af te geven aan koper op de onder 3 genoemde datum en locatie.

5.
Het onder 1 beschreven dier blijft voor risico van de verkoper tot het moment van de feitelijke overdracht.

rt kennis te hebben genomen van de hierboven omschreven bedoeling van de koper en verklaart dat het onder 1 beschreven dier hiervoor geschikt is.

6.
Dierenarts ………………………………………………………….., praktiserende te …………………………… heeft op datum: - - 2010 het in artikel 1 beschreven dier klinisch onderzocht. Deze bevindingen zijn vastgelegd in een bij deze overeenkomst gevoegd keuringsrapport voorzien van nummer;

7.
Verkoper staat ervoor in dat het onder 1 beschreven dier niet lijdt aan stalgebreken en geschikt is voor het berijden zowel recreatief als op wedstrijden. Indien binnen een periode van 2 weken na levering door een dierenarts een stalgebrek wordt geconstateerd en hij/zij hierover een schriftelijke verklaring aflegt, waaruit blijkt dat het stalgebrek naar zijn/haar deskundig oordeel al bestond vóór de datum van de koopovereenkomst, heeft de koper het recht deze koopovereenkomst te ontbinden.
Hiertoe is slechts een aan verkoper gerichte aangetekende brief van de koper nodig.

8.
Wanneer de koper zijn verplichtingen niet nakomt, heeft de verkoper het recht om nakoming van alle verplichtingen te eisen, dan wel deze koopovereenkomst zonder nadere ingebrekestelling of zonder gerechtelijke tussenkomst te ontbinden. Hiertoe is slechts een aan koper gerichte aangetekende brief van verkoper nodig.

10.
Het Nederlandse recht is op deze koopovereenkomst van toepassing.

Voor akkoord met de inhoud van deze koopovereenkomst;

Verkoper; Koper;

Naam; Naam;

Datum; Datum; 15-02-2010

Handtekening; Handtekening;

Somebitch

Re: ga voor paard kijken in Belgie vanmiddag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:08

Vind je contract er goed uitzien. :) Je laat toch wel een eigen uitgekozen dierenarts komen he?

Veel plezier. :D

querido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 11:13

Somebitch schreef:
Vind je contract er goed uitzien. :) Je laat toch wel een eigen uitgekozen dierenarts komen he?

Veel plezier. :D

Het maakte haar niet uit welke dierenarts ik meenam dus heb een kliniek bij hun ik de buurt gezocht, het paard staat 2 uur rijden hiervandaan dus eigen da was niet echt een optie. De da blijkt ook bij hun op stal te komen maar is een grote kliniek, mag toch aannemen dat die man zijn carriere niet gaat riskeren door te frauderen met zo'n klinische keuring?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:14

Je wilt niet weten hoeveel dierenartsen dat doen. := Je hoeft niet persee een eigen dierenarts te nemen maar wel 1 die niet bij hun op stal komt. Tenminste, ik persoonlijk zou dat niet doen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:16

Geen foto`s ???????????
Klinisch keuren is een moment opname.

querido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 11:19

Somebitch schreef:
Je wilt niet weten hoeveel dierenartsen dat doen. := Je hoeft niet persee een eigen dierenarts te nemen maar wel 1 die niet bij hun op stal komt. Tenminste, ik persoonlijk zou dat niet doen.

Ja joh, ben ik dan naief?? :o ..
Wat ik begrepen heb is het zo dat ze altijd een klinische keuring doen en als daaruit blijkt dat er iets niet helemaal in de haak is dan pas foto's.. ik vind het een lastige..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:21

Ik weet een stal waarbij de dierenarts gewoon mee werkt en een afgekeurt paard goedkeurt hoor. Foto's kan je altijd laten maken, dat is waar je zelf voor kiest natuurlijk. :j

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:23

Persoonlijk zou ik ook een onafhankelijke dierenarts uitzoeken.
Ken wel iemand die een paard ietsie minder keurt omdat de verkoper een bekende van hem is.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:35

En hoe is het gegaan gisteren? :))

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:40

Ik zou ook in het contract op laten nemen waar je het paard voor wilt gebruiken en een omschrijving van het nivo en karakter van het paard opnemen.

Dit om misverstanden te voorkomen als het paard niet te berijden valt of valt blijkt. Wordt dan nog lastig hoor om koop ongedaan te maken maar dan heb je in ieder geval iets meer houvast.

Ik vind het wel stoer hoor dat je in belgie durft te kopen. Het is natuurlijk onzin maar ik vind het altijd een beetje eng, zeker nadat een kennis daar een paard gekocht had die dus absoluut niet goed was.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:46

Citaat:
Het Nederlandse recht is op deze koopovereenkomst van toepassing.

Dit is iig een heeeeele belangrijke!
Ik zelf koop nooit meer paarden in het buitenland en zeker niet in België. We zijn daar zo ontzettend opgelicht! Paard werd klinisch goedgekeurd door een dierenarts daar, maar was binnen 3 dagen bij ons kreupel. Hoefkatrol. In Nederland hadden we de koop zo terug kunnen draaien, maar hier was Belgisch recht van toepassing, een of andere wet uit 1890... Dus de eigenaresse won, wij hadden geen poot om op te staan. Eigenaresse vroeg ook nog boos wat wij met het paard gedaan hadden dat ie binnen 3 dagen al hoefkatrol had }:0

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:50

Als ik even een toevoeging/opmerking mag maken:
Onder punt 7 worden stalgebreken genoemd, het contract zegt dat als deze binnen 2 weken worden geconstateerd, etc etc. Dit is niet wettelijk, voor stalgebreken bij nieuw adres staat officieel 2x 48 uur (dus zeg maar 4 dagen) en geen 2 weken. Let daar op en bespreek dit zonodig met de verkoper, dit om problemen achteraf te voorkomen! Succes!

querido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 10:52

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:53

Leuk paard. :D Gefeliciteerd. :))

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:50

Gefeliciteerd *D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:54

gefeliciteerd.
Leuk dier om te zien.
Heb je snel gedaan trouwens, gisteren kijken en keuren, en nu al ophalen ;-)

querido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 23:55

Het was inderdaad een stroomversnelling, komt omdat het een best een heel goed paard is, super beweging en vaders en de dierenarts die keuring deed werd terplekke verliefd op het paard en stond bijna te bieden! Er waren nog meer mensen die erop zaten te azen dus we hadden al snel door dat we geen dagen moesten wachten.. Het is een superknollie, zo mooi en zo sociaal, helemaal mensgericht en loopt zo los met je mee, zit de hele tijd met je te 'zoenen' en contact te maken, zo'n leuk dier. Hij vindt alles heel eng maar vertrouwd helemaal op degene die met hem bezig is, snuift en blaast maar kijkt en heeft verontruste blik maar loopt toch achter je aan de trailer op of zijn nieuwe stal in, echt lief zo'n paard dat zo goed van vertrouwen is..
Hij is wel pas 6 en maar heel kort ingereden en toen zijn inrijder weg was weer op nonactief gezet, hij is dus zo groen als gras en ik moet iemand vinden die hem even lekker gaat in/doorrijden voor mij (wie biedt zich aan ;) ) Toen ik er op ging zitten bleef hij stokstijf staan en verroerde geen been meer, we lagen dubbel, hij keek heel verbaast achterom naar zijn rug zo van wat doe jij daar nou bovenop mijn rug.. wel hebben we video gezien dat hij onder het zadel is, nog wat onwennig maar toch al super lopen dus dat zit er wel in maar hij moet echt opnieuw ingereden worden denk ik.
Hij is helemaal nagekeken en goedgekeurd en de foto's van een jaar geleden zitten er ook nog bij, koopovereenkomst getekend en paspoort was al nederlands want het is een kwpn'er en hij is twee jaar geleden in Nederland gekocht door haar. Het is een heel verhaal en ik kan er nog veel meer over vertellen maar we zijn heel moe, twee dagen heen en weer rijden vandaag echt lang over gereden met de trailer en ik haat het rijden met paard in trailer, ben altijd zo bang dat er iets gebeurd/misgaat dat ik stijfgespannen ben tot we er zijn. Vanmorgen moest ik nog ff snel een stal regelen dus dat gaf ook wat stress. Al met al alles gelukt, meneer Onix staat lekker op stal en morgen mag hij de wei op om zijn stijve benen te strekken en kennis te maken met zijn stalgenoten, daar zal ik wat foto's van maken en hier op zetten, ga nu maar eens lekker slapen!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:59

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. +:)+
Ben erg nieuwsgierig naar de foto`s. *\o/*

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:00

heel erg leuk!
ik hoop dat alles goed blijft gaat en zo te horen heeft dit paard een goed nieuw thuis gevonden!

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:04

Jeetje, klinkt goed joh. Gefeliciteerd. Hopelijk gaan jullie een mooie toekomst tegemoet.
Even off topic in de advertentie stond dat ze hem evt. wilde ruilen. Heb je nog naar de reden gevraagd of was je teveel onder de indruk van je nieuwe aanwinst??

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:05

dat is in de binnenbak hier op de manege. oke gaat weer ontopic hihi. leuk paard is dat. gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

querido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 08:17

edith2 schreef:
Jeetje, klinkt goed joh. Gefeliciteerd. Hopelijk gaan jullie een mooie toekomst tegemoet.
Even off topic in de advertentie stond dat ze hem evt. wilde ruilen. Heb je nog naar de reden gevraagd of was je teveel onder de indruk van je nieuwe aanwinst??

haha nee hoor daar hebben we het wel over gehad, de vrouw die hem verkocht wilde zelf ook wel weer gaan rijden, had vroeger een eigen paard maar ze zoekt meer een 'wandelpaard' (lees recreatiepaard, op z'n bels he ;) ik moest het ook even opzoeken hahaha) en deze was voor haar man maar die zat steeds meer in buitenland daarom heeft ze besloten hem te verkopen. Ze kan zelf volgens haar dochter niet super rijden dus hij is haar te energiek zoals ze het zelf noemde. Verder heeft ze een stal vol leuke pony's, palomino, apaloosa etc en ze moet echt eea kwijt omdat het haar boven het hoofd groeit dus wie voor weinig een leuke pony zoekt.. ;)

querido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 08:20

chelletju schreef:
dat is in de binnenbak hier op de manege. oke gaat weer ontopic hihi. leuk paard is dat. gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

huh wat is de binnenbak op jullie manege, die foto's bij de adv.? Weet jij dan toevallig ook wie er op zit daar op die foto want die man heeft hem ingereden en zou hem graag eens spreken om te vragen hoe en wat..

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:01

ja die foto's zijn in de binnebak hier op de manege. nee sorry weet nie wie erop zit. bij wie heb je hem gekocht als ik vragen mag?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:52

querido schreef:
edith2 schreef:

haha nee hoor daar hebben we het wel over gehad, de vrouw die hem verkocht wilde zelf ook wel weer gaan rijden, had vroeger een eigen paard maar ze zoekt meer een 'wandelpaard' (lees recreatiepaard, op z'n bels he ;) ik moest het ook even opzoeken hahaha) en deze was voor haar man maar die zat steeds meer in buitenland daarom heeft ze besloten hem te verkopen. Ze kan zelf volgens haar dochter niet super rijden dus hij is haar te energiek zoals ze het zelf noemde. Verder heeft ze een stal vol leuke pony's, palomino, apaloosa etc en ze moet echt eea kwijt omdat het haar boven het hoofd groeit dus wie voor weinig een leuke pony zoekt.. ;)

Je hebt een pb