pony flipt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xmichxrocky

pony flipt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 20:14

heej bokkers.
vandaag was ik aan het rijden. in het begin was hij al wat aan het snurken en kijken.
toen ik er op ging was hij gelijk weg en begon te bokken.
later ging het beter en was hij rustiger maar was nog steeds een bommetje.
ik besloot om hem eventjes los te laten, hij liep even en liet zich toen vallen :+
hij spring later weer op om vervolgens een kwartier lang te rennen.
hij werd wat rustiger en kalmer.
toen sjeesde hij naar de andere kant van de bak en kwam weer met een noodgang terug.
hij kon niet meer op tijd stoppen en viel.
godzijdank stond hij doodnormaal, wel een beetje geschrokken, weer op, en hij mankeerde niks.
wat vinden jullie hier nou van? kan ik hier iets aan doen? of hebben jullie tips?
geen negatief reageren

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:16

heeft de pony genoeg beweging? of had de het gewoon koud? ik ken precies zo'n pony, doet exact hetzelfde. wat je eraan kan doen? geen idee.

Drrrassic

Re: pony flipt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:19

Is dit je eigen pony/manege pony/verzorgpaard? En een kwartier lang rennen geloof ik eerlijk gezegd niet :')

Ik zou verder laten kijken naar het zadel ofzo, misschien lag die niet goed of deed pijn?
Ook kan je de volgende keer eerst een tijdje longeren, om 'm warm te laten lopen, en er dan pas op te gaan zitten.

Succes :)

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 20:42

lauraP schreef:
heeft de pony genoeg beweging? of had de het gewoon koud? ik ken precies zo'n pony, doet exact hetzelfde. wat je eraan kan doen? geen idee.

Ja hij loopt elke dag.

Jeff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:09

Hmm, dit kan van alles zijn. Hij heeft geen lichamelijke klachten e.d.?

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 22:24

nee helemaal niets.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 22:27

Drrrassic schreef:
Is dit je eigen pony/manege pony/verzorgpaard? En een kwartier lang rennen geloof ik eerlijk gezegd niet :')

Ik zou verder laten kijken naar het zadel ofzo, misschien lag die niet goed of deed pijn?
Ook kan je de volgende keer eerst een tijdje longeren, om 'm warm te laten lopen, en er dan pas op te gaan zitten.

Ja het is mijn eigen pony, en het was toen hij los was, het zadel hebben we laatst (4 maanden geleden ong.) verandert en hier verder nooit problemen mee gehad. :o
longeren is misschien wel een goed idee. ;)
maar hij had gister niet gelopen en eergister wel.
maar laatst had hij 4 dagen stilgestaan, en toen was hij ook niet zo extreem dusja. :+

ps; dat kwartier rennen is niet gelogen.
k had nog op de klok gekeken :P

xxx

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:52

oet hij dit normaal ook weleens?
Ik denk dat hij gewoon ff een gekke bui had en aan de race ging :D
Lijkt me niet dat hij iets mankeert maar gewoon ff een dolle bui had.
Longeren is wel een goed idee om te doen hoor. Laat m maar ff lekker rennen aan
de longeerlijn. Stopt hij vanzelf, dan even door laten rennen. Jij bent de baas en hij moet
doen wat jij zegt en niet wat hij zelf wil.
Maar ik denk niet dat het iets is om je zorgen om te maken hoor.

Succes ermee

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:49

ik denk dat het ook gewoon even een uiting van teveel energie was. die van mij hebben het ook wel eens, dan valt er bijna niet te rijden omdat ze zo druk zijn en als je ze dan los laat gaan ze een half uur uit hun plaat en daarna kan je gewoon weer rustig rijden. zou me er verder niet bezorgd om maken, misschien wel handig om de volgende keer als je een paar dagen niks gedaan hebt even een half uurtje te longeren. is de ergste druk van de ketel en kan je waarschijnlijk zo opstappen en wegrijden.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 13:56

Ja ik denk het ook.
dankjewel =]

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:59

Drrrassic schreef:

Een van mijn pony's rent met gemak een half uur de bak rond hoor. En dan niet draven, nee gewoon keiharde rengalop en hoofd tussen zijn benen en bokken. Bij mijn pony is het gewoon een enorm overschot aan energie, en ik laat hem nu altijd eerst een tijd los rennen in de bak voordat ik er op stap. Meestal gaat het dan goed.. :)

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 14:20

uhuh.
dat is misschien wel een goed idee ja? xD

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:12

xmichxrocky schreef:
Drrrassic schreef:

Ja het is mijn eigen pony, en het was toen hij los was, het zadel hebben we laatst (4 maanden geleden ong.) verandert en hier verder nooit problemen mee gehad. :o
longeren is misschien wel een goed idee. ;)
maar hij had gister niet gelopen en eergister wel.
maar laatst had hij 4 dagen stilgestaan, en toen was hij ook niet zo extreem dusja. :+

ps; dat kwartier rennen is niet gelogen.
k had nog op de klok gekeken :P

xxx

Danneh.. Tsja. Vind het heel veel. :P
Succes, nogmaals!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:39

Ik denk in eerste instantie ook gewoon aan teveel energie wat hij gewoon echt even kwijt moest. Hoe is hij nu? Is hij weer rustiger? Zeker als het eenmalig was, zou ik me er niet teveel zorgen om maken. Als hij het blijft doen kan er meer aan de hand zijn.