Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:Het grootste nadeel van zelf bouwen is dat bepaalde delen die je in kant-en-klaar-wagens ziet, niet of nauwelijks los te krijgen zijn
ikke schreef:Een wagen die al voorzien is van een laadlift scheelt je een hoop kosten voor de laadbrug. Overweeg om je paarden te leren met de laadlift te laden en niet met de standaard schuine laadbrug.

Tuihanti schreef:ja, klopt maar een vrachtwagen zonder opbouw is dan ook weer veel goedkoper in aanschaf en je hebt het voordeel dat de opbouw dan nieuw is (met garantie).
kijk ook eens bij domeinen, een paar maanden geleden waren daar ook vrachtwagens te koop van 20 jaar oud met nog geen 60.000 kilometer zijn daar dacht ik verkocht voor rond de 5000 euro. reken daar een nieuwe casco bij voor 10.000 euro.
een laadklep is altijd om te bouwen, waar ikke denk ik op doelt is een hek op de laadklep en dan de paarden op en neer.
Vering is maar een alternatief, lucht!
even een linkje hoe goedkoop dat het zou kunnen
[url]http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/0b45d282e3fc1da4c302a872fa747719.php?veilingen=2009-11&categorien[]=9&search=&images=1&pamount=50&kfrom=151&meerfotos=2270[/url]
ikke schreef:Ik bedoel inderdaad de paarden op de laadklep en dan op-en-neer. Hekje er omheen voor de formaliteit, al zou ik mijn eigen paarden leren zonder hekje te laden.
Takke schreef:ikke schreef:Ik bedoel inderdaad de paarden op de laadklep en dan op-en-neer. Hekje er omheen voor de formaliteit, al zou ik mijn eigen paarden leren zonder hekje te laden.
Ik vraag me toch af wat jou ervaring is met het vervoer van paarden.
De manier van paarden laden zoals jij dit hier omschrijft is ronduit belachelijk en levensgevaarlijk voor zowel het paard als voor jezelf.
Tenzij je het over shetlanders hebt.
Takke schreef:Dit geeft dus duidelijk aan dat je weinig ervaring hebt met het vervoer van paarden.
Ik heb 5 jaar beroepsmatig paarden vervoerd en als ik ooit met een wagen weg zou moeten met zon constructie zou ik dus echt niet vertrekken met die wagen.
Ik ga hier echt niet uitleggen dat paarden koeien en varkens andere dieren zijn. Ik neem aan dat je die logica zelf wel begrijpt.
Al zou ik zelf ook niet staan te springen om ze zo te laden, maar dat komt meer doordat het vreemd en nieuw is voor me dan dat het niet zou kunnen