weet een van jullie een leuk trainingskamp? en dan bedoel ik een kamp waarin je veel leert en echt voor het trainen heen gaan. dus geen ponykamp! ik had er een gevonden in overijssel maar weet niet meer hoe deze heet. heeft een van jullie een idee? het was in de buurt van Hellendoorn. andere kampen zijn ook welkom! oh en we nemen geen eigen paarden mee...
Misschien kan je naar een KNHS instructieweek gaan. Je moet dan wel een eigen pony/paard hebben.
maaikew11
Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-10 14:58
ja ik heb al gekeken op die site. en ik heb ook wel een eigen paard. maar die zat helaas al vol voor dit jaar. dus daar ga ik dan misschien volgend jaar heen als het mogelijk is qua paarden.
maaikew11
Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-10 20:30
heeft iemand misschien nog een idee?
xLotte
Geplaatst: 14-02-10 23:14
Het Hazelhorst schijnt leuk te zijn. De accomodatie was volgens mij niet alles, maar de activiteiten waren echt leuk. Mijn zus is er heen geweest twee jaar terug. Je krijgt wedstrijdgericht les, en aan het einde van de week kan je naar eigen keuze ook een dressuur of springwedstrijd rijden. Ook ga je buitenritten maken waar je op zo'n zandverstuiving ofzo iets komt. Aan het einde van de week kreeg mijn zus ook een dvd mee waar ze sommige dingen op hadden gefilmd.
Mag buitenland ook? Ik ben een week naar Lipica geweest, de stoeterij waar de Lippizaners vandaan komen. Ze hebben er alleen hengsten en fokmerries, je kan er gewoon simpele buitenritjes mee maken of bijv 2x per dag een uur 'trainen'. Dat is wat ik gedaan heb. Heb echt onwijs veel geleerd van 1 van die instructeurs. Het is alleen niet echt een kamp dus, je moet dus wel een kamer in het hotel boeken. Ik was met mijn ouders die in de omgeving gingen fietsen e.d. En je rijdt maar net met wie er nog meer heeft opgegeven die week. Soms 3 of 4, maar ook privé les gehad. En het is niet echt wedstrijd gericht, maar je rijdt wel naar de basis van de klassieke dressuur. Het is maar net het niveau dat je hebt en wat je wilt leren.
Maar tis wel een duur grapje.. en een lange reis.
Mocht je er ooit toch in de buurt zitten (het ligt in slovenië, op de grens van italië) dan raad ik ook aan om een uurtje mee te pikken