Paard vervoeren naar Denemarken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Paard vervoeren naar Denemarken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 18:54

Hallo Bokkers,

Eind van de zomer ga ik waarschijnlijk voor een periode naar Denemarken i.v.m een stage. Het is de bedoeling dat ik dan mijn paard ook meeneem. Maar ik vroeg mij af of iemand weet hoe het zit met een gezondheisverklaring? En zijn er speciale entingen verplicht? Moeten ze in quarantaine ( geloof van niet maar weet niet zeker)? Ik heb zelf al gezocht maar wordt er niet echt wijs van.

Alvast bedankt.

Divine

Re: Paard vervoeren naar Denemarken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:57

Neem even contact op met je dierenarts, hij weet ongetwijfeld wat er allemaal bij komt kijken mbt gezondheidsverklaringen, entingen, etc.

ArabicQueen

Re: Paard vervoeren naar Denemarken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:58

Ze hoeven niet in Quarantaine. Speciale entingen zijn er wel maar dat is niet verplicht je moet gewoon je paspoort en papieren goed in orde hebben. Ik heb 2 pony's naar Denemarken verkocht en dat was het enige wat ik moest regelen..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:03

Gezondheidsverklaring kan je aanvragen bij het VWA: http://www.knhs.nl/objects/00003597.pdf
Zelf doe ik het wel voor Denemarken maar ik weet dat er ook zat mensen gewoon heen rijden. Kans op controle is niet zo heel groot.
Voor vertrek komt er dan iemand van het VWA langs en controleert het paspoort en de chip. Schets hoeft sinds 1 juli 2009 niet meer ingetekend te zijn.
Volgens mij kijken ze niet eens naar de entingen. Sowieso kijken ze niet zoveel naar de paarden, ze zijn vooral bezig met allerlei formuliertjes :+
En dan gewoon rijden.

Zo'n gezondheidsverklaring is maar een dag of 10 geldig dus als je langer blijft, zou je ook weer zo'n keuring in Denemarken moeten laten doen voor het vertrek naar huis.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 15:13

Bedankt voor de info!