Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maartje1990 schreef:Ik denk dat een welsh inderdaad beter is en dan kijk ik vooral ook naar 't 'dwarse' karakter dat shetlanders kunnen hebben. Over 't algemeen zijn shetlanders ontzettend pienter en ontzettend eigenwijs, dus dan raad ik je inderdaad een welsh aan.

Maar dat krijg je met ieder paard! Ibalia schreef:Heb je wel eens aan een dartmoor gedacht?
Dit ras schijnt erg pony vriendelijk te zijn heb ik gehoord.
Weet het dus niet uit eigen ervaring

Mel19974 schreef:Shetlands zijn kleiner, schattiger maar ze hebben een sterk karakter.
Welsh zijn dan veel beter van karakter maar dan soms niet zo schattig als een Shetland.
Een Tip: INNERLIJK IS BELANGRIJKER DAN UITERLIJK. DAT GELDT VOOR ALLES !!!!
Een shetlander is kwa hoofd ook nog steeds gewoon een paard, dat moet je altijd in gedachte houden
Irene18 schreef:Ik denk dat een welsh toch handiger is. Je ziet toch vaak dat shetjes snel hoefbevangen raken. Wel heeft een welshje idd vaak pit, maar er zijn ook genoeg hele makke diertjes bij. En als je zo'n braaf pony'tje kunt vinden denk ik dat dit verstandiger is. Maar een grote shet rond de 1.10 kan ook prima zijn. Let wel op dat meisjes rond 7 jaar wel een groeispurt gaan krijgen!!
Jester_LeX schreef:Urielle schreef:Welshjes zijn vaak pittige, vinnige pony's, vergis je niet!
Niks van te merken