Verhuizen naar Engeland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara15

Verhuizen naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 09:19

Ik ben van plan om komend jaar naar Engeland te gaan verhuizen. Eerst studeren en daarna liefst er blijven. Alleen wil ik wel heel erg graag mijn lieve paardje Megan meenemen, maar ik weet niet hoe.... Mijn moeder heeft al contact gehad met de KLM maar die vliegen alleen met kleine toestellen naar Londen en daar past geen Fries in 8-) . Verder komen we er dus niet uit. Heeft iemand hier een idee hoe ik het zou moeten aanpakken?

Alvast heel erg bedankt,
Tamara en Megan

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:20

tja, qua vervoeren zou ik zeggen auto met de trailer? maar euhm.. moet je paard niet eerst 6 maanden in quarantaine?

edit: ik zie trouwens dat je pas 16 bent! zou je niet eerst even een jaartje ofzo er zitten zonder paard en als je er dan nog van overtuigd bent er te blijven dat je 't dan pas doet? Ik zelf heb 3 maanden in frankrijk gewoont en vanaf woensdag ga ik voor 16 maanden in Londen wonen, maar ik zou nooit van m'n leven voor altijd in het buitenland willen blijven, ik ben al sinds die 3 dagen frankrijk veels te veel de nederlandse dingen gaan waarderen.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 12-02-10 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:21

Laatst bijgewerkt door Mootje op 12-02-10 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:21

de meeste paarden die naar engeland gaan, gaan met de boot. Ik denk dat je het best een goede paardenvervoerder kunt bellen. Zij kunnen je exact vertellen hoe of wat.

klootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:22

Maartje1990 schreef:
tja, qua vervoeren zou ik zeggen auto met de trailer? maar euhm.. moet je paard niet eerst 6 maanden in quarantaine?

6 maanden? Dat is wel heel lang hoor...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:23

Je hoeft niet in quarantaine. Hij moet alleen een gezondheidsverklaring hebben welke niet ouder is dan 24 uur voordat de reis begint.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:23

dat is de termijn voor honden ivm rabies, 6 maanden (of was dat vroeger iig, volgens mij gelden die regels niet meer binnen de EU. Er zou geen quarantaine meer nodig zijn, alleen een gezondheidsverklaring van een bevoegde rvv-dierenarts

stefan3

Re: Verhuizen naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:08

Misschien eerst even gaan studeren, kijken hoe het bevalt en dan kan je daarna altijd het vervoer van je paard nog regelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:11

Meid je bent pas 16. Hoe ga je dat qua kosten allemaal doen?
In Engeland is alles nog duurder dan hier.

Ik zou ook niet je paard direct meenemen. Ga eerst eens een tijd daar studeren en kijken of je het dan nog ziet zitten.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:15

Daarnaast als je het toch wilt doen is het waarschijnlijk ook nog eens makkelijker om alles te regelen als je daar zit, zoals vervoer vanaf de boot enz. Dan heb je mensen in Nederland die alles in Nederland kunnen organiseren, en jij kan datzelfde dan in Engeland doen. Daarmee voorkom je dat iemand anders in Engeland je paard gaat vervoeren zonder jou aanwezigheid.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:17

Vraag het eens aan bokster Gemske :) die heeft afgelopen oktober haar 2 shetland ponies naar Engeland verhuist :) Met een vrachtwagentje per boot geloof ik :)

Tamara15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 15:58

ja ik heb Gemske gezien, maar die heeft alles met een paardentaxi geregeld. wij willen dus weten of er ook ng een andere oplossing is. hoe ik aan het geld kom is denk ik mijn zaak en reacties daarover zijn geen antwoord op mijn vraag en vind ik dus een beetje overbodig...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:00

Die heeft zelf gereden hoor ;) heeft vrachtwagentje gehuurd en is zelf met de boot overgestoken :)
Ken haar persoonlijk :)
Denk dat met het vliegtuig nogal prijzig is en onnodig. Zijn genoeg transporteurs die paarden naar Engeland vervoeren

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:22

Lisette03 schreef:
dat is de termijn voor honden ivm rabies, 6 maanden (of was dat vroeger iig, volgens mij gelden die regels niet meer binnen de EU. Er zou geen quarantaine meer nodig zijn, alleen een gezondheidsverklaring van een bevoegde rvv-dierenarts

Gezondheidsverklaring klopt, alleen is de term RVV-dierenarts achterhaald, tegenwoordig heet de instantie die de gezondheidsverklaringen tbv export afgeven de VWA (Voedsel en Waren Autoriteit).

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:24

:wave:
als je specifieke vragen hebt, dan laat maar weten. Zoals Evelli al zegt, ik ben ervaringsdeskundige :)

Om even wat verkeerde informatie recht te zetten: je paard hoeft niet in quarantaine (paspoort met chip is genoeg).
En Engeland is echt niet duurder dan Nederland Cassidy :n Je kan alles zo duur maken als je zelf wilt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:25

Mijn paard is naar Engeland verkocht en is gegaan met een engels transportbedrijf, John Parker.
Hier in Nederland doet Gelissen veel internationale transporten.

Je moet alleen een gezondheidsverklaring hebben, meer niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:24

gemske schreef:
:wave:
als je specifieke vragen hebt, dan laat maar weten. Zoals Evelli al zegt, ik ben ervaringsdeskundige :)

Om even wat verkeerde informatie recht te zetten: je paard hoeft niet in quarantaine (paspoort met chip is genoeg).
En Engeland is echt niet duurder dan Nederland Cassidy :n Je kan alles zo duur maken als je zelf wilt.

Met name stalling is in GB duurder, deels vanwege de belastingtarieven, deels vanwege de eisen die men stelt aan het hebben van een paardentoko.
Bedenk daarnaast dat de opvattingen over paarden en paardrijden in GB nogal afwijken van wat wij gewend zijn. Niet beter of slechter, anders........

Beetje afhankelijk van waar je gaat studeren, zou ik in ieder geval eens een poos daar rondneuzen, zodat je weet wat er zoal te beleven valt en hoe men daar tegenaan kijkt. Daarna kun je een stalling zoeken waar je je prettig voelt en vervolgens je paard laten komen. Dat transport stelt niks voor, opladen en wegwezen. Eén telefoontje naar de douane en je weet welke papieren je moet overleggen.
Links rijden went na 100 meter........

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:59

ikke schreef:
gemske schreef:
En Engeland is echt niet duurder dan Nederland :n Je kan alles zo duur maken als je zelf wilt.

Met name stalling is in GB duurder, deels vanwege de belastingtarieven, deels vanwege de eisen die men stelt aan het hebben van een paardentoko.
Bedenk daarnaast dat de opvattingen over paarden en paardrijden in GB nogal afwijken van wat wij gewend zijn. Niet beter of slechter, anders........

Dat is dus echt niet zo in mijn ervaring. Ok, als je volpension midden in Londen wil zal het best aan de prijs zijn, maar ik heb een hele leuke kleinschalige pensionstal gevonden, kost me 20 pond in de week.
Hooi was 2 pond per baal, is sinds kort omhoog gegaan naar 3,75. Een baal houtkrullen is 5,50.
Alles bij elkaar ben ik tussen 150 en 175 pond per maand kwijt, is tussen 175 en 200 euro.

In principe is dit "doe-het zelf" maar ik hoef niet zelf buiten/binnen te zetten, niet zelf te voeren, en als ik niet oplet worden er ook elke dag snel de drollen uit de stal gehaald. Ik heb misschien geluk gehad qua prijs hier, maar heb er niet lang voor hoeven zoeken (lees: één berichtje op een regionaal forum).

Hoefsmid heb ik vandaag 25 pond gegeven voor twee shets bekappen, was in NL 40 euro, in Engeland goedkoper dus.

Ikke, je hebt mij een half jaar geleden ook verteld dat de opvattingen hier anders zijn over paarden en paardrijden. Goed, ik heb nog niet het hele land gezien, maar bij mij op stal merk ik echt totaal geen verschil van wat ik in NL zag.