Mijne is dan wel geen shet, maar wel geschoren. Ze staat onder 500 grams, en zoals vandaag heeft ze 6 uur in het land gelopen. Gaat prima! Als het nog kouder is (net als de vorige keer) krijgt ze er nog een extra dekentje over tegen de wind, en staan ze minder lang buiten. Dan zijn ze het zelf na 3,5 uur zat omdat het toch best fris is.
Leonieke
Geplaatst: 12-02-10 22:18
Ik heb mijn shet een 300 grams staldeken op met haaroverheen een 180 grams buitendeken met vaste hals.
Hij staat overdag buiten met inloop mogelijkheid en 's nachts binnen.
Eerder had hij minder op en geen vast halsdeel en werd hij steeds zo koud. Nu heb ik die nieuwe deken met vaste hals gekocht en gaat het super, niet meer zo verkleumd steeds. Hij loopt ook meer buiten nu, eerder stond hij te kleumen in de inloopstal.
shaddy82
Geplaatst: 12-02-10 22:22
Mijne heeft een staldeken van 220 gram op en daaroverheen een 200 grams outdoordeken Hij staat overdag buiten en 's nachts binnen Had eerst een dunnere onderdeken, maar dat was meneer toch wel te fris, nu gaat het prima en heeft hij niet koud
shetlandfan
Geplaatst: 15-02-10 22:46
Op dit moment 200 grams staldeken, en voor buiten een 0gram regendeken overheen. Meer dan 200 gram heeft ze de hele winter ook nog niet nodig gehad. Heb eerder een warmtekleum dan een koukleum.
En dat is een ramp want probeer meer eens dun gevoerde dekens te vinden met slechts 100gram of 150gram voering in shetlandmaat.
Staat op stal met gedeelte van de dag buiten.
Begin maart kan ze waarschijnlijk weer over naar slechts fleece gevoerde regendeken. Tegen eind maart/begin april blijft de deken volledig af, hooguit voor buiten een regendeken maar op stal blijft die af.
Half geschoren shetten (dekenmodel: hals, borst en buik geschoren) stonden in november en december met een fleece gevoerde deken op maar die hebben ze in december dusdanig gesloopt dat ik ze acuut onder de dekens vandaan heb gehaald. Zonder problemen trouwens. Ik heb nog steeds profijt van het scheren met rijden en ze hebben het niet koud. Staan overdag buiten en 's nachts binnen