Paard onrustig op stal 's nachts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellennn_

Paard onrustig op stal 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 15:59

Ik heb een probleempje...
Nou eigenlijk ik niet, maar de mensen van mijn pensionstalling, ghehe.
Mijn paard staat daar sinds oktober ongeveer op stal en sinds een paar weken is ze nu heel onrustig op stal 's nachts. Ze staat overdag gewoon buiten van 10 tot 3 ongeveer. We hebben haar hoeveelheid voer al verlaagd (ook i.v.m. 'training-pauze' door de vorst), dus ze krijgt eigenlijk al wat minder energie binnen. :p

Ik snap natuurlijk wel dat er een stukje zit in het niet / minder bewegen, omdat ik met dit weer niet kan rijden.
Maar ik vroeg me toch af of er misschien mensen zijn met tips om dit wat minder te maken?
Ik heb trouwens al een speelbal + liksteen in haar stal gehangen, maar dat werkt dus blijkbaar niet.

Edit: het probleem is dat ze de schotten in elkaar probeert te trappen en te slaan :Y).
Laatst bijgewerkt door ellennn_ op 09-02-10 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:01

's Nachts naar buiten laten?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:02

Mijn pony was eigenlijk nooit onrustig op stal. Een half jaar geleden hebben we haar verkocht en hoorde vorige week van de broer van het meisje wat haar gekocht heeft dat hij vaak niet kan slapen,
(de stallen zitten aan hun huis) omdat de pony met zijn benen tegen de stal aan kapt!
Ik vond het wel een grappig verhaal. Maar ik zou denken, mischien uit verveling maar omdat je al een speelbal en liksteen hebt weet ik het ook niet..

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:03

grote hooizak/hooinet ophangen. kan ze lekker knabbelen. in ieder geval de eerste paar uur.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:03

Hoe laat krijgt ze haar laatste portie hooi of kuil dan?? Als ze namelijk om 6 uur het laatste krijgt, kan ik me wel voorstellen dat ze dat om 8 uur op heeft en zich dan gaat vervelen..

Caira

Re: Paard onrustig op stal 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:06

Idd heeft je paard voldoende ruwvoer?

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 16:06

Ja , 's nachts nadat ze dus 5 à 6 uur buiten hebben gestaan.
En ze hebben eigenlijk altijd wel hooi voor hun neus, laatste portie krijgen ze om 11 uur ongeveer.

aikon

Re: Paard onrustig op stal 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:47

Kan ze haar buren wel verdragen? Komt vaker voor dat ze na het eten de buur "te lijf" willen gaan. We hadden ook zo'n beest. Verplaatsen was de enigste optie. Ze heeft nu buren die ze wel mag.

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 18:07

aikon schreef:
Kan ze haar buren wel verdragen? Komt vaker voor dat ze na het eten de buur "te lijf" willen gaan. We hadden ook zo'n beest. Verplaatsen was de enigste optie. Ze heeft nu buren die ze wel mag.

We hebben haar al verplaatst, ze stond eerst naast een merrie die haar niet mocht zeg maar.
Nu staat ze naast een ruin, die ze buiten wel leuk vind dus dat lijkt me raar dat ze die in de stal dan niet mag en mijn paard is trouwens ook de laagste in de rangorde en absoluut niet dominant, dus weet niet of dat wel een rol speelt...

trekpaard15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:33

voor de schotten een tappijt bevestigen|(voor een tijdje) dat heb bij ons echt super goed geholpen hij heeft het nooit meer gedaan