Tips voor opgezette kuiten? (einde van de dag)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Tips voor opgezette kuiten? (einde van de dag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 15:12

s'morgens schiet ik zo in mijn rijlaarzen (met rits), maar op het einde van de dag (na mijn werk) is het echt een worsteling om erin te komen en de rits dicht te krijgen :o

Iemand tips hiervoor?

Note: ik heb geen staand beroep, ik ben management assistente :D

Zonnetje81

Re: Tips voor opgezette kuiten? (einde van de dag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:29

Heb ik ook, scheelt echt centimeters!!! Pffff...ik lees mee :D

ikke_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:33

misgien handig van te voren ff met je voeten omhoog te liggen. aan het eind van de dah zetten je benen en voeten op, maar als je ff met je benen omhoog gaat liggen (gewoon op de bank ofzo) dan gaat het bloed beter stromen. en anders weet ik het ook niet sorry

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:33

Zo snel als je thuis bent die 'werk' schoenen uit!!!
als je dan je laarzen aan doet en je kuiten zijn nog niet geslonken dan hou ik de rist altijd nog open.. dan ga ik opzadelen, poetsen.. soms loop ik naast me paard nog een paardrondjes ipv erop...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:36

Ja dat doe ik ook helpt ook, doe ik thuis meteen mijn laarzen aan, dan koken/eten, dan kunnen ze steeds verder stukje dicht. En na het rijden zijn ze mega geslonken...heb je ook echt iets aan :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 16:06

Iloonie schreef:
Zo snel als je thuis bent die 'werk' schoenen uit!!!
als je dan je laarzen aan doet en je kuiten zijn nog niet geslonken dan hou ik de rist altijd nog open.. dan ga ik opzadelen, poetsen.. soms loop ik naast me paard nog een paardrondjes ipv erop...

Dit heb ik gisteren gedaan en dat werkt idd.....maar er zat maar een half uur tussen mijn werk en het rijden,
dus toen gingen mijn kuiten in slaapstand en mijn voeten worden koud en gevoelloos :=

Het zijn wel nieuwe laarzen btw, maar zaterdagochtend en 2 keer eerder NO PROBLEM!!!

ligtbeam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:07

Zweet je erg? Door het zweten kunnen je kuiten uit gaan zetten.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 18:18

nee ik zweet niet (ik heb zittend werk :P)

In de zomer heb ik igg veel minder last van opgezette kuiten als nu (slechte doorbloeding omdat ik in de winter niet veel beweeg ofzo?)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:19

In de zomer als het heel heet is, heb je het dan ook niet? Ik merk ook dat als ik een vreetdag heb gehad: veel koolhydraten/suikers dat het veel erger is de dag erna.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:36

Zonnetje81 schreef:
In de zomer als het heel heet is, heb je het dan ook niet? Ik merk ook dat als ik een vreetdag heb gehad: veel koolhydraten/suikers dat het veel erger is de dag erna.

:Y) _O-

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:59

Gewoon even 10 minuutjes met je voeten hoog, dan de laarzen aan en gewoon gaan lopen en alles wat je normaal doet.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:05

Ik heb er ook last van als ik in de middagpauze niet even naar buiten ga om een rondje te lopen. Wanneer ik 's middags wel heb gelopen, kan ik zo mijn rijlaarzen instappen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 10:40

oneiros schreef:
Ik heb er ook last van als ik in de middagpauze niet even naar buiten ga om een rondje te lopen. Wanneer ik 's middags wel heb gelopen, kan ik zo mijn rijlaarzen instappen.

In de zomer doe ik dit ook altijd met collega's (half uurtje) en dan heb ik er inderdaad geen last van! Maar nu vind ik het te koud :o

Ik dacht zelf ook al dat het aan gebrek aan beweging lag (slechte doorbloeding).
Deze middag ga ik het eens testen, even lopen in mijn pauze en op het einde van de dag 10 min met mijn benen op het bureau omhoog.

Mijn baas heeft nl ook een dochter met een paard, dus die heeft veel begrip voor dit soort (paarden)zaken :Y)