Petrie laarzen niet meer waterdicht en nou?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

Petrie laarzen niet meer waterdicht en nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 19:09

Ik kwam er dus van de week achter dat mijn laarzen niet meer waterdicht zijn.
Na het rijden spuit ik de modder er altijd af en bij het droog trekken van de spuitplaats hou je je voeten ook niet echt droog.
Nu stond ik van de week erbij en kreeg water over mijn voeten en zei o mijn laarzen zijn toch waterdicht. En ik dacht wat zijn mijn voeten toch koud kouder als normaal.
Toen ik thuis kwam waren mijn voeten dus zeik nat.

Ik baal er dus echt van omdat ze sinds dien elk dag nat zijn. Mijn laarzen zijn nog geen 2 jaar oud dus niet echt versleten of zo.
Dus nu was mijn vraag wie heeft het ook en hoe krijg je ze weer waterdicht?

Groetjes Simone

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:13

Waarom spuit je je laarzen nat? Geloof niet dat het leer daar veel vrolijker van wordt. Als ze smerig zijn, afborstelen met een zachte borstel, daarna met een vochtige doek schoonmaken. Over het nat worden op de afspuitplaats. Je laarzen blijven veel mooier als je veel lopen en water vermijdt. Dus zodra je van het paard afkomt, (zweet)deken over het paard, laarzen uit, schoenen/jophurs aan en dan afzadelen. Voor het opzadelen hetzelfde verhaal, eerst paard opzadelen, dan laarzen aantrekken en op het paard. Zo hou je je laarzen netjes.

Ben bang dat je hier niets meer aan kunt doen!

edit: foutje, leer is niet waterdicht van zichzelf. Misschien een waterdichtspray proberen? Weet alleen niet of je laarzen er mooier op worden..
Laatst bijgewerkt door CalvinM op 08-02-10 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Munnie

Re: Petrie laarzen niet meer waterdicht en nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 19:18

Ik spuit mijn laarze altijd af omdat met dit weer er zo veel blubber in onze bak ligt dat het tot mijn gezicht spat met rijden. Mijn ervaring is dus dat mijn laarzen beter blijven door de modder er even kort af te spoelen.

Verder heb ik op stal ook geen ruimte om mijn laarzen goed op te bergen en aangezien ik elk dag met de brommer moet gaat dit niet lukken helaas. Toen de paarden nog thuis stonden deed ik het inderdaad wel.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:19

Je laarzen blijven dus eigenlijk altijd vochtig, of heb je ze in een verwarmde ruimte?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 19:34

Ze staan gewoon thuis heerlijk warm binnen dus nee ze blijven niet nat. Maar omdat ik ze dagelijks gebruik kan ik ze dus niet op laten drogen en af borstelen. Daarbij trekt het dan in mijn laarzen.

Jootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:36

Is het niet de zool waar ze lekken? Misschien laat deze ergens los ofzo..dat daar water doorheen komt?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 19:51

Ik zou zo eens gaan poetsen denk ik en ook eens even naar de zool kijken want daar had ik ook al aan gedacht.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:37

Er bestaat 'snowseal' die kun je er op smeren, en die zorgt dat het leer waterdicht is/wordt/blijft.

Maar ik denk dat je laarzen nat worden via het stiksel, dus dan zou je het daar goed moeten smeren, eerst zorgen dat je laarzen echt heel goed droog en schoon zijn.
http://www.hiking-site.nl/materialen_sc ... uaseal.php

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 16:03

Mijn raadsel is opgelost ik ben denk ik een beetje blond maar ik ging ze gister maar weer eens poetsen en toen kwam ik er dus achter dat mijn zool gewoon helemaal door is :D
Dus een bezoekje aan de schoenmaker moet voldoende zijn.

Hebben jullie misschien ervaring met ze daarvoor naar Petrie sturen?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:04

Ik heb mijn Petries heel eigenwijs naar de schoenmaker gebracht in plaats van ze op te sturen naar Petrie toen ik nieuwe hakken en zolen nodig had. Wilde ze niet zo lang missen. Helaas heb ik ze al 3 keer terug gebracht naar de schoenmaker omdat elke keer de zolen weer loslaten. Heb spijt dat ik ze niet opgestuurd had....Ze laten alweer los |o

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 20:46

Oke dus toch even op laten sturen zo te horen.

Ik ben ze al eens eerder kwijt geweest nadat ze binnen 2 maanden al kapot waren zeg maar. Maar duurt inderdaad lang alleen heb gelukkig goede vervangers gekocht toen dus daar zou ik het nu ook maar weer mee moeten doen helaas.

Meer mensen ervaringen?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 17:01

Ik heb net dus even naar Divoza gebeld en ja hoor €140,- om even op te laten sturen. Hun adviseren zelf ook om ze naar een goede schoenmaker te brengen.

Dus even schoenmaker gebeld en ja die hebben het vaker gedaan dus denk ik toch eerst eens bij de schoenmaker proberen en anders kunnen ze altijd nog naar Petrie zelf.

Purified

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:22

CalvinM schreef:
Waarom spuit je je laarzen nat? Geloof niet dat het leer daar veel vrolijker van wordt. Als ze smerig zijn, afborstelen met een zachte borstel, daarna met een vochtige doek schoonmaken. Over het nat worden op de afspuitplaats. Je laarzen blijven veel mooier als je veel lopen en water vermijdt. Dus zodra je van het paard afkomt, (zweet)deken over het paard, laarzen uit, schoenen/jophurs aan en dan afzadelen. Voor het opzadelen hetzelfde verhaal, eerst paard opzadelen, dan laarzen aantrekken en op het paard. Zo hou je je laarzen netjes.

Ben bang dat je hier niets meer aan kunt doen!

edit: foutje, leer is niet waterdicht van zichzelf. Misschien een waterdichtspray proberen? Weet alleen niet of je laarzen er mooier op worden..

Boh, bestaat dat ook al, waterdichtspray? :P

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 17:34

Purified Sorry hoor maar wat wil je bereiken?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:39

Munnie schreef:
Ik heb net dus even naar Divoza gebeld en ja hoor €140,- om even op te laten sturen. Hun adviseren zelf ook om ze naar een goede schoenmaker te brengen.

Wat een geld zeg :wow:. Ik heb alleen begrepen dat wanneer je schoenmaker aan je laarzen "sleutelt" de garantie van Petrie vervalt.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 18:13

Ja ik dacht ook bij me eigen ik vond de laarzen als duur bijna €500,- en dan ff alleen nieuwe zolen.
Maar ik denk eigenlijk dat ik sowieso geen garantie meer heb nergens op zijn in april 2 jaar oud als ik het goed zeg.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:17

Petrie heeft geen tijdslimiet voor de garantie, je kan altijd terugkomen. Maar niet als je eraan laat sleutelen door iemand anders. Maar 140 euro lijkt me ook wel errug veel!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 18:21

Nu maken jullie me weer aan het twijfelen ha ha ha.

Maar ik weet niet hoe dat zit met die garantie maar denk dat ik zo dan maar weer de telefoon pak...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:21

Waarom mail/bel je Petrie zelf niet even om te vragen wat het kost als je de laarzen door hun laat verzolen?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 18:28

Euhmm Petrie is toch duits? Ik kan geen duits :P

Maar vorige keer heb ik het ook via Divoza laten doen en die stuurt ze dan ook op enzo dus ideaal neem aan dat hun dat wel weten hmm moeilijk...

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 18:47

Nou nog een keer gebeld. Wat een gedoe.

Omdat mijn laarzen al zo oud zijn dat er niks meer onder garantie valt maar het dus helemaal niks uit want ik moet gewoon de volle mep betalen. Dus ik kan nu beter op zulke dingen uitsparen en als er iets is wat echt door Petrie moet worden gedaan ik dan een flink bedrag kan betalen.

Dus toch de schoenmaker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:16

als je ze naar een goede schoenmaker brengt kan die ze keurig voor je verzolen,

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 00:48

Ik had vanmiddag even inderdaad gebeld naar een schoenmaker of die het al vaker had gedaan.

Dus ga even de twee in het dorp langs met laarzen en al en even kijken wat ze zeggen :D

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:06

Ik las ergens iets dat Petrie Duits is, maar zij zitten gewoon in Nederland hoor! ;)

Petrie's Rijlaarzen
Mercuriusweg 9
6971 GV Brummen (NL)
T (+31)575 56 39 34
F (+31)575 56 22 04
E info@petrie.nl

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:10

Ik heb mijn laarzen ook naar mijn schoenmaker gebracht en ze leven nog steeds 6 mnd geleden nieuwe hakken slijten bijna niet super mooi gedaan je ziet er niets van!

140euro veel geld dan kun je beter wat langer sparen voor nieuwe :+