Wanneer exceemdeken weer op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leonie_1986

Wanneer exceemdeken weer op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 18:40

Wanneer leggen jullie de exceemdeken weer op?
Pony heeft hem vorig jaar opgekregen omdat ze staart en manen enorm schuurde, tot bloedens aan toe. Dus daarom een exceemdeken opgedaan, en dat ging een stuk beter.
Manen zijn nu alweer een stuk bijgegroeid, en zou fijn zijn als ze deze zomer zonder jeuk kan genieten.
Maar wanneer is een goed moment om de deken weer op te doen? De 1e vliegen hebben we alweer gezien. Maar nu natregenen met deken op is ook wel erg koud.. Ze staat 24/7 en gaat bij regen niet altijd in de stal staan.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:42

Zodra de vorst weg is en blijft gaat hij er meteen op.Zodra ik merk dat hij niet krabt kan hij er af.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Wanneer exceemdeken weer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:46

Aangezien het hier niet om een Medisch probleem gaat verplaats ik dit topic van MD naar SV.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:30

Een kennisje van mij heeft de exceemdeken van de week al opgelegd.
En ik heb het hier op Bokt al van meerdere gehoord dat ze de exceemdeken op hebben gelegd.

Ik denk zelf dat je daar niet vreg genoeg mee kunt beginnen, nu is de vorst een aantal dagen goed weg geweest en hebben we zelfs bijna de 10 graden gehaald en dat betekend dus dat de muggen er weer zijn........en als je telaat begint heeft het weinig zin meer.
Ze hebben hem gewoon onder de dekens liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:35

Nu doe ik echt nog geen eczeemdeken op :n , het vriest nog gewoon -6

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:37

Op 4 februarie heb ik hier de eerste vliegende monsters alweer gezien :(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:57

Ik moet er nog eentje kopen maar zal rond eind maart of begin april zijn. Wordt de eerste keer dat ze er een op krijgt dus ben benieuwd.

sanenson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:37

zodra de bomen en planten weer in knop komen doen wij de exceemdeken weer op of als ze van te voren zich al begint te schuren.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:38

de mensen bij ons op stal die dit probleem hebben halen deze dekens er nooit af..
dus die paarden dragen de hele winter deze dekens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:39

Dat vind ik echt onzin om de hele winter die deken te laten dragen :+ , in de winter zijn die mugjes er niet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:42

Ik hou standaard aan begin april. Paard mag toch nog éven zonder deken leven he :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:42

Yvank_ schreef:
Dat vind ik echt onzin om de hele winter die deken te laten dragen :+ , in de winter zijn die mugjes er niet.

ja, ik ook, maar ik heb gelukkig geen paard met maanexeem dus sta ook niet voor die keuze :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:28

Dit topic is voor mij ook interessant, mijn oude Welsh-A heeft al jaren veel last van exceem. Aangezien zij een enorme hekel heeft aan dekens hebben we tot nu toe heel veel smeersels en shampoo's gebruikt, maar het afgelopen jaar hielp dat onvoldoende.
Dus nu willen we toch maar een deken proberen. Wat zijn goede dekens zonder Boett-prijzen? Het gaat om een pony van 27 dus hoeft waarschijnlijk geen tig jaar meer mee.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:31

Ik heb vorig jaar de deken van Epple Jeck ( weet niet of ik het goed schrijf ) gekocht, prima prima deken, lage prijs en best wel redelijke kwaliteit, ga er nu het 2e seizoen mee in en verwacht wel halverwege het seizoen weer een nieuwe te moeten maar die dingen kosten € 50 dan mag hij na 1,5 seizoen wel vervangen worden. Ik leg de deken op zodra de vorst uit de grond is, ergens begin maart denk ik, nu mag hij nog even genieten van een dekenvrijleventje :-)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:38

Wow Maras, dan doe je er lang mee :D de mijne is compleet kapot. Vond de stof ook vrij snel 'lubberen'.
Ik gooi hem er rond maart/april weer op. Merk nu nog helemaal niets aan haar dus vind het nu echt nog niet nodig :) .

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:57

Ik vind het juist zo'n prettige deken omdat hij niet zo stug van stof is, volgens mij draagt hij prettiger dan die zware Boettdekens. Hij lubbert wel maar dat mag de pret niet drukken en ondanks dat paardje toch nog wel stond te schuren af en toe ging de deken niet kapot. Misschien is mijn paard niet zo sloperig dan sommige andere paarden :-)

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:49

Ik hou meestal aan als het rond de 13 graden is overdag. Tenzij er al eerder veel beestjes zijn natuurlijk.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:15

Handig om te weten, ik heb een soort van 'verzorgshetje' (Whaha, penny _O-!!) die ook kampt met eczeem, heb vorig jaar een dekentje voor haar gekocht, ga even met de eigenaar overleggen of ie dit jaar opkan.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:05

bij mij gaat het deken weer op zodra het boven het vriespunt komt, ponylief staat nl in het bos dus wil geen risico nemen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:22

vorig jaar heb ik hem begin april opgelegd. Ik hou het gewoon even in de gaten als ik eerder iets ontdek gaat die deken meteen op. Vorig jaar heeft ze nauwelijks geschuurd.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:59

Wat ook een goede exceemdeken is, is die van Horseware de Rambo Sweetich Hoody. Ik zal eens kijken of die ook aan de boett prijzen komt......., gevonden, gelukkig niet. Mochten julie een prijs willen weten, dan graag via een PB'tje.
Voorbeeld deken met uitleg, let niet op de prijs, ik ben veel voordeliger ;) :
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... dy/117101/

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:36

Zodra mijn pony weer de wei opgaat krijgt ze de deken weer op ;)