Hallo, Mijn vriendin heeft een 3,5 jarige lompe fjord, waar ze mee naar buiten willen gaan, maar hij is waarschijnijk niet verkeersmak, hebben jullie tips?
Mano88
Geplaatst: 08-02-10 17:49
Beginnen met hoofdstelletje erin en héél veel aan de hand wandelen, om hem zo kennis te laten maken met alles wat je in het verkeer kan tegenkomen
Overigens is een fjord zo lomp als het gebrek aan opvoeding Misschien een tip om daar eerst wat aan te doen voor je naar buiten gaat ?
Laatst bijgewerkt door Mano88 op 08-02-10 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Cynthiaaapje
Naar buitengaan.. maar dan wel eerst aan de hand (gewoon met halster) en dan pas er op gaan zitten aan de hand en dan los. Met meedere paarden werkt altijd ook erg goed..
Laatst bijgewerkt door Cynthiaaapje op 08-02-10 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt
isverwijderd
Enkele keren aan het hoofdstel buiten gaan wandelen is handig. Een betere manier is om ze, als je de mogelijk hebt een weekje langs een drukke weg in het land te zetten. Daar komen ze geheel verkeers mak uit terug.
En zoals gezegt, een fjord is zo lomp als dat hij opgevoed wordt.
Martin009
Geplaatst: 09-02-10 22:16
Ik ga ook vaak met mijn fjord wandelen. Hij vond vrachtwagens altijd wel vrij eng maar dat is nu zo goed als voorbij. Dus inderdaad gewoon eerst een paar stukjes wandelen
nee, ik zou zeggen, gewoon gaan rijden, neem iemand mee, liefst met nog een pony. kijk wat ie eng vind en wat niet en de volgende keer gewoon gaan (als het niet te erg is) je pony word waarschijnlijk net zo bang als je zelf bent dus gewoon rustig gaan zitten, liedje zingen en net doen alsof je gek bent als ie een keer schrikt..