Iets houd mij nu al een tijdje bezig...... Als ik mijn ( bijna ) jaarling op de wei heb gezet `s ochtends ( ze staat in een kudde zowel met een leeftijdsgenoot als een oudere pony )en ik sta nog een tijdje bij de wei te kijken, loopt ze een stukje de wei in, om vervolgens om te kijken en naar me te hinniken.
Ze maakt niet de indruk dat ze het niet naar haar zin heeft op de wei, ze speelt, rolt, rent en heeft gewoon dikke pret....vooral met haar leeftijdsgenootje.
Het lijkt wel alsof ze me roept, om ook mee te komen naar het achterste gedeelte van de wei.
( ik kan moeilijk heel de dag op de wei blijven staan, om vervolgens ook gras te gaan eten
)Imo maak ik dus ook deel uit van haar kudde, wat ik mezelf afvraag...zou dit een goed teken zijn?
Meestal doet ze dit als ik haar even tot de orde heb moeten roepen omdat ze iets heeft gedaan wat niet mocht, misschien dat dit er ook mee te maken heeft?
Zijn er mensen die dit gedrag herkennen bij hun paarden? En wat moet ik hier nu van denken?
Ik zit al een tijdje in de paarden, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.....
, ben gewoon benieuwd naar de intentie en of anderen dit ook herkennen.
).
Herkenbaar!!
Nee hoor.. een paard denkt heus niet van goh, laat ik eens met mijn mens gaan spelen of grazen.