Pony heet op terug weg.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femmiel

Pony heet op terug weg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:10

Hallo :wave:

Ik Rij nu wel vaker buiten met Bonny,vind ze geweldig :D
Dan zijn we alltijd met een vriendin van mij op haar welske tevens zijn Bonny en de welsh erg goeie vriendjes :)

Nu is iedere keer op de terug weg Bonny erg heet,ze wil contstant draven en dat vind ik wel vervelend omdat we dan lekker rustig willen uitstappen.
Het is niet dat ze de buitenritten niet leuk vind,want ze vind het heerlijk vooral als ze lekker mag uitwaaien buiten.

Maar is hier een reden voor? wil ze graag snel naar huis?

Groetjes Femke :)

gohya

Re: Pony heet op terug weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:12

Dat is vaak de reden ja,ze weet dat ze weer naar huis gaat.
Mijn pony's doen precies hetzelfde.
Er was er zelfs eentje die vanzelf de juiste weg insloeg naar huis,en dat op de heenweg.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:23

gohya schreef:
Dat is vaak de reden ja,ze weet dat ze weer naar huis gaat.
Mijn pony's doen precies hetzelfde.
Er was er zelfs eentje die vanzelf de juiste weg insloeg naar huis,en dat op de heenweg.

Ja dacht ik al.
Maar heenweg loopt ze vrijwillig mee,en kijkt ze haar ogen uit wat er allemaal te zien in :)
Hoe krijg jij je pony's een beetje rustig?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:25

Ik ken dat ja........zodra het kompas richting huis wijst gaan we dribbelen.
Ik heb mijn merrie al 12 jaar.....en er is nog niks veranderd (wel geprobeerd)....

Het zit er gewoon volgens mij.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:25

femmiel schreef:
Omdraaien en weer richting van stal af gaan. Na een paar minuten weer omdraaien richting stal etc. etc. En net zolang volhouden tot het tempo goed is. Hebben ze zo door dat dat sneller willen niet het gewenste effect heeft!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:26

hrokur schreef:
femmiel schreef:
Omdraaien en weer richting van stal af gaan. Na een paar minuten weer omdraaien richting stal etc. etc. En net zolang volhouden tot het tempo goed is. Hebben ze zo door dat dat sneller willen niet het gewenste effect heeft!

Oke dankjewel :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:30

Ik ga vaak met losse teugel rijden als dat lukt hoor.
Bij de ene pony lukt dat wel,maar bij andere weer niet.
Als ze gaan draven [meestal dribbelen] haal ik ze gewoon steeds terug en zeg steeds STAPPEN.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:42

Oke dankjewel voor de reacties :)

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:27

Ja inderdaad is meestal de reden dat ze snel naar huis wil, meestal is het ook vooral als er andere paarden op de stal staan?? En dan wilt ze snel naar stal.
Omdat te verkomen kan je steeds omdraaien een stukje terug lopen en dan weer omdraaien of inderdaad met lange teugel laten lopen als dat gaat, en haar vooral niet laten gaan bijvoorbeeld maar rustig houden.

SJBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:48

hrokur schreef:
femmiel schreef:

indeed!

wiebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:51

niet iedere keer zelfde weg terug rijden, is dat een optie?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:51

Die van mij doet het ook. Wanneer ze harder gaat dan ik wil, dan zet ik haar stil. Net zolang tot het rustig huiswaards gaat in mijn tempo. Is ze echt vervelend dan zet ik haar achteruit of ik draai een stukje de andere kant op (dus van huis af). Je moet heel consequent zijn, maar dan hebben ze het snel genoeg door.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:58

Doet die van mij ook. Meestal helpt het om richting huiswaarts niet meer te gaan draven, dus zodra we richting huis gaan gewoon stappen en teugels wat losser (niet te los uiteraard) maar gewoon ontspannen. Vaak helpt dat wel.
Ook niet altijd, en dan is het echt dribbelend naar huis. Ook dat omdraaien/stilstaan en weer verder wordt ze nog vervelender van.
Is ze echt heftig dan stap ik af, en anders maak ik er 'moeten' van. Dan ga ik er wat meer aan rijden en zorgen dat ze verzameld. Dat is ze dan snel zat, is ze het zat laat ik haar nog een stukje doorgaan en dan kan ik vaak weer rustig verder stappen! (ze is echt uitgekookt :P )