deken voor vastmaken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

deken voor vastmaken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 13:22

Hoi,
Mijn verzorgpaard vind het vreselijk als je het deken bij haar borst vast maakt. Dan zit ze met haar oren in dr nek in het halster touw te bijten. En gaat ze met haar hoofd omhoog en weer omlaag (achter elkaar) Maar bij dr buiksingels en bij haar staart vind ze het helemaal niet erg. Hoe komt het dat ze het zo vreselijk vind, het deken zit zeker niet te strak, is zelfs een beetje groot.
Groetjes.

EmptyWords

Re: deken voor vastmaken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:46

een te grote deken kan ook druk/schuurplekken veroorzaken die zeer doen. kijk nog eens goed als je de deken afhebt op haar borst. Zijn er misschien plekken die gevoelig zijn?

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:48

Ik ken ook een merrie die dat heeft.
Heb het lief geprobeerd, heb het afgestraft, maar het beste is gewoon negeren.
Zolang ze natuurlijk niet in jou arm bijt ofzo! Zou niet weten waar ze het vandaan heeft,
ze heeft nooit wondjes of iets dergelijks gehad.

succes

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 13:49

Okee, bedankt voor de reacties.
Nee haar borst is zeker niet gevoelig, je kan daar gewoon poetsen, ook zitten er geen wondjes:)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:04

Inderdaad, negeren en snel en doortastend vastmaken. Zet haar eventueel even kort vast en zorg dat het snel gepiept is. Als jij aarzelt of lief tegen haar doet zal het alleen maar erger worden. Zodra het vast zit mag je haar natuurlijk best belonen.

mijnvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:32

Probeer met veel geduld op een rustige manier dit probleem op te lossen. Laat haar zien dat het geen pijn doen, blijft ze kalm beloon je haar. Dit herhalen.

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:38

bij mij op stal heeft eentje het ook maar die gaat echt in je armen zitten happen, hij heeft het ook bij de buiksingels.
maar ik vind wel dat het afgestraft moet worden als het niet om pijn gaat, want het is verkeerd gedrag.
dat paard bij mij op stal mag het ook niet en is erg hardleers maar je moet hem soms gewoon met een zweepje in je hand poetsen, natuurlijk niet om keihard mee te slaan maar af en toe een klein tikje is wel nodig want hij moet zich gewoon gedragen)(

ik zou het toch proberen af te straffen, probeer eerst met je stem en lichaamstaal
succes!!!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:04

Zolang hij jou niets doet zou ik niet straffen, negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht en maakt er veel meer een "toestand" van. Maar wanneer hij jou zeer doet mag je wel straffen. Tik tegen de mond als hij bijt, tik tegen het been waarmee hij slaat, zodat hij het snel begrijpt.