Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Motje11 schreef:Het zou kunnen dat ze ergens tekort aan hebben, maar zo te horen zijn ze voorzien in alle basisbehoeften. Je zou eens een andere liksteen kunnen proberen, je hebt ze met verschillende samenstellingen. Ook kun je blokken hout in de paddock leggen om te knagen. Hiervoor wordt vaak wilgenhout gebruikt. Ik zou er wel zo snel mogelijk bij zijn om te voorkomen dat er straks niets meer van jullie stallen over is. Als het eenmaal een gewoonte geworden is leren ze het niet meer zo snel af. Dus anti-bijt of een dergelijk middel op het hout smeren waar ze niet aan mogen eten. Je kunt ook van die metalen hoekprofielen plaatsen op de randen. Succes!
Jeddah schreef:In mijn ogen is het ook een stukje dat het bij de winter lijkt te "horen".
Of het is omdat ze in het "wild" dan iets uit het hout halen ofzo, geen idee. Maar mijn paarden, zelfde situatie als jij kwa manier van houden, doen het allemaal, en hebben het ook al jaren elk jaar in de winter gedaan.
Ik geef ze elk winter takken. Berkentakken, of Populier of Wilg. Stukken boomstam ervan, maakt niet uit. Zo kunnen ze hun "ei" kwijt, en mijn stal blijft heel
kennelijk is dat lekker krokant (lees verrot) en is dat lekkerder dan het hout dat ik heb neergelegd