Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mandyke schreef:Ik ga in maart naar de zee met mijn paardje. Het zal de eerste keer zijn dat we dan ook werkelijk een dagtocht zullen doen (meestal blijft het bij een ritje van max. 2u) Ik vroeg me af waar ik zeker aan moet denken om mee te nemen? Ik heb bijvoorbeeld zo'n klein opvouwbaar hoevenkrabbertje, dit kan ik makkelijk aan mijn zadel vastmaken, maar wat nemen jullie zoal mee op een lange rit? Hebben jullie van die zadeltassen aan je zadel hangen? Of heb je liever zelf een rugzakje op? ...
iris444 schreef:Dit zal je ongetwijfeld wel al weten maar toch ik zag het nog nergens staan je mobiel! voor als er iets gebeurd

). Wat wel handig is, is een heuptasje. Daar zou ik dan de dingen in doen waar je snel bij moet kunnen (kniptang, hoevenkrabber, eventueel snoep voor je paard). 
Yoxan schreef:Ah...bekenden hier op bokt![]()
Ik heb dit altijd bij in zadeltassen voor buitenritten:
touwhalster met bindtouw(van dun touw zoals onze halsters=makkelijk op te bergen)
hoevekrabber, kniptang(mocht een paard onverwacht in prikdraad terecht komen)
voor jezelf: regenkledij opbinden aan je zadel !! Zo blijft de buitenrit ietwat aangenaam
bij een regenbui. Geld voor als je onderweg ergens stopt(en da gaan ze zeker(meermaals)doen!!)
Gsm: tja, ge weet nooit.
Koekjes voor je knol: ook voor het paard moet het aangenaam blijven.
Maar meestal stoppen we 2à3 keer om de paarden te laten grazen!!
Mandyke schreef:arno8 schreef:edit: O ja, als je je mobiel meeneemt, niet in de zadeltas. Niet echt handig als je paard er zonder jou vandoor gaat.
Heb ik vroeger eens voorgehad, was het in één klap wel afgeleerd