Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Grainey schreef:Als je wilt starten bij de pony's moet je lid zijn van een ponyclub als je wilt starten bij de paarden moet je lid zijn van een rijvereniging. Je kunt namelijk via een rijvereniging geen ponystartkaart aanvragen en via een ponyclub geen paardenstartkaart. Die dispensatie is trouwens niet tot 18 jaar, je kunt ook mennen of voltigeren bij een andere vereniging, in principe zou je zo lid kunnen zijn bij vier verenigingen. Wij zijn een PSV met een pc, een rv, een voltigevereniging en een menvereniging. Al deze vier hebben nog hun eigen verenigingsnummer bij de KNHS. Als een van onze ponyleden op een paard wil starten moet ik hem/haar voor de KNHS lid maken van onze lr, wil hij/zij dan ook nog bij het mennen starten dan moet ik hem/haar ook nog bij de KNHS lid maken van de menvereniging. Bij de voltige wordt het helemaal ingewikkeld, daar zal ik je maar niet mee lastigvallen. Allemaal erg omslachtig, maar volgens de KNHS kan dat niet anders, ze betalen maar 1 maal contributie bij de KNHS. Doordat wij een PSV zijn berekenen wij dus ook maar een maal contributie per lid, het maakt voor onze eigen administratie namelijk niet uit waar ze lid van zijn voor de KNHS. Vroeger waren wij drie verenigingen en iemand die dus voor drie disciplines uit zou willen komen moest dan voor iedere vereniging contributie betalen, die mensen zijn nu dus veel voordeliger uit.