Hee bokkers, We zijn op zoek naar een andere auto. Nu hebben we er 1 op het oog maar maar we waren benieuwd of er ook mensen zijn die deze auto ook hebben en of het ze bevalt.
Gaat om een Chevrolet Tacuma 2.0 mag volgens gegevens 15000 trekken. (Er gaan 2 c ponys in de trailer) E rijbewij volgt natuurlij ook ben benieuwd naar de ervaringen....
als ie 15000 kan trekken lijkt me dat wel voldoende (als het 1500 is zou ik nog even verder kijken)
Eirikur
Geplaatst: 04-02-10 13:36
Deze vraag is inmiddels zo vaak gesteld en het verhaal is al even zo vaak opgeschreven, zodat ik inmiddels standaard eigenlijk alleen nog maar naar de FAQ verwijs: Amanda @ [TAO] FAQ TAO
Oké, eventjes kort dan:
1500 kg moet in principe wel genoeg zijn voor 2 C-ponies, als je ze samen in een 1½-paards propt. 2-paards wordt al een grensgeval. Maar je houdt weinig tot niets over waarmee je je uit een onverhoopte noodsituatie kunt redden en dat moet je niet willen.
De pk's zijn in orde, 122 pk bij 5600 tpm is op papier zat. Maar het maximale koppel van 176 Nm, wat toch al wel wat aan de krappe kant is om lekker mee te traileren, is pas volledig beschikbaar bij 4000 tpm. Niet raar bij een benzinemotor, wel onhandig.
Ander heikel punt is de kogeldruk. Ook al weegt je trailer beladen minder dan 1500 kg, de kogeldruk zal zich waarschijnlijk evengoed ergens tussen de 75 en 100 kg gaan bevinden. En ik waag het te betwijfelen of een Tacuma dat mag hebben, dat moet je wel ff goed (laten) uitzoeken.
claud1
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-10 13:46
juval schreef:
als ie 15000 kan trekken lijkt me dat wel voldoende (als het 1500 is zou ik nog even verder kijken)