Verzekering, fabels & feiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveShetten

Verzekering, fabels & feiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:50

Ik zit er over na te denken mijn pony te verzekeren maar heb helemaal geen verstand van verzekeringen ik rij recreatief wat voor verzekering zouden jullie mij aanraden? En zouden jullie me uberhaupt een verzekering aanraden?
En dan nog iets klopt het dat een pony rontgonologisch moet zijn gekeurd voor een verzekering?
En verder hoorde ik nog iets over dat als je pony word afgekeurd dat hij dan naar het slachthuis moet?
Zijn deze dingen waar?
Wie kan mij meer info geven?
Alvast bedankt!

annastasia

Re: Verzekering, fabels & feiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:20

Als je de pony wilt verzekeren dan zullen je ouders dat moeten doen aangezien je zelf nog geen 18 bent.

Verder is mijn mening dat je datgeen moet verzekeren waarvan je het zelf niet kunt dragen.
Om wat voor pony gaat het en hoeveel is deze waard.

Neem aan dat je ouders de pony betalen. Mocht het een verzorgpony zijn dan moet de eigenaar deze verzekeren (mocht hij/zij dit willen).

Ik heb mijn paard niet verzekerd.
Ik hoop niet dat ze in de kliniek terecht komt, want dat lopen de kosten toch wel redelijk gauw op.
De kosten draag ik zelf en wordt het een gebed zonder eind dan moet ik op den duur toch echt gaan kijken wat het beste is qua afweging.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:20

Je kan voor je paard een doodverzekering afsluiten. Dan krijg je bij volgens mij alle verzekeringen 100% uitbetaald als je paard overlijdt. Brand, noodslachting end zit erbij.
Je hebt ook een dood en ongevallen verzekering dat is voor het geval je paard iets overkomt of ziekte krijgt en daardoor niet meer geschikt voor het werk wat je er mee deed. In die gevallen krijg je meestal 90% uitgekeerd maar dan sta je wel je paard af. Dus jij krijgt geld en hun het paard wat hun er mee doen tja dat ligt aan de afspraken. Kan zijn slacht of ze verkopen hem mag geloof ik in bepaalde gevallen.
Wat je dan wel kan doen is je paard terugkopen van de verzekering maar dan krijg je dus waarschijnlijk geen geld. Weet niet helemaal hoe dat zit.

Daarnaast heb je ook een ziektekostenverzekering daarmee is je paard verzekerd voor het geval dat hij/zij ziekte of ongeval krijgt en je naar de kliniek moet. Meestal iets van 25% eigen risico en je krijgt in een jaar nooit meer terug betaald dan waar het paard voor verzekerd is. Dus stel je paard is voor 2000 verzekerd je hebt 4000 aan kliniek kosten krijg je max 2000 terug.

Rontgologisch is alleen als je paard voor zo'n groot bedrag of uitgebreide ziektekosten een verzekering afsluit.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 03-02-10 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Re: Verzekering, fabels & feiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:26

Sorry heb even je berichten teruggelezen.
Hoeveel ervaring hebben je ouders met paarden? Of iig degene waar je je paard bij in de weide gaat zetten?
Aangezien je nu op zoek bent naar een paardje, maar eigenlijk alles, maar dan ook echt alles nog moet vragen.

Is het niet verstandiger minimaal 1 jaar een pony bij te rijden voor iemand en dan ook een gedeelte van de verzorging op je te nemen?

LoveShetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 18:54

Monica_1987 schreef:
Daarnaast heb je ook een ziektekostenverzekering daarmee is je paard verzekerd voor het geval dat hij/zij ziekte of ongeval krijgt en je naar de kliniek moet. Meestal iets van 25% eigen risico en je krijgt in een jaar nooit meer terug betaald dan waar het paard voor verzekerd is. Dus stel je paard is voor 2000 verzekerd je hebt 4000 aan kliniek kosten krijg je max 2000 terug.
.

Maar als ik het goed begrijp is het bij deze verzekering dus niet zo dat je je paard zeg maar afstaat?

LoveShetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 18:57

annastasia schreef:
Sorry heb even je berichten teruggelezen.
Hoeveel ervaring hebben je ouders met paarden? Of iig degene waar je je paard bij in de weide gaat zetten?
Aangezien je nu op zoek bent naar een paardje, maar eigenlijk alles, maar dan ook echt alles nog moet vragen.

Is het niet verstandiger minimaal 1 jaar een pony bij te rijden voor iemand en dan ook een gedeelte van de verzorging op je te nemen?

De laatste 2 maanden heb ik vanalles opgezocht over de verzorging van paarden. Op bokt maar ook op allerlei andere sites. Daar bij heb ik nou al bijna 3 jaar verzorgpony's. De eigenaar kan mij goed adviseren over dingen. Ik en mijn ouders hebben er goed over na gedacht. Zij weten zelf niet veel van paarden. Maar ik heb mensen waar ik op terug kan vallen als ik het zelf niet weet en ik denk dat het allemaal wel goed komt!
Maar toch bedankt voor het advies!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:24

LoveShetten schreef:
Monica_1987 schreef:
.

Maar als ik het goed begrijp is het bij deze verzekering dus niet zo dat je je paard zeg maar afstaat?

Je krijgt dan gewoon de kosten vergoed van de kliniek/dierenarts. Het is wel een stukje duurder maar dat is net voor wat je hem verzekerd je hebt meestal beperkt en uitgebreid. Uitgebreid is natuurlijk duurder. Hoe het voor de rest zit weet ik niet precies maar wat je ook zou kunnen doen is even een mailtje sturen naar een verzekering maatschapij met je vragen. Want het is vaak heel erg ingewikkeld. Maar als je vragen hebt zou ik ze gewoon even een mailtje sturen.