Gastspreker/excursie Ethologie paard? welke mogelijkheden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Texas1

Gastspreker/excursie Ethologie paard? welke mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 11:42

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje betreft cursussen/workshops/lessen/excursies op het gebied van paarden gedrag…

Even een korte uitleg waarom: Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeeropdracht (ik volg de opleiding HBO Dier- en Veehouderij) en de opdracht is het ontwikkelen van een lesprogramma voor 1e jaars MBO paardenhouderij studenten. De uitdaging is om dit lesprogramma op een dusdanige manier te ontwikkelen, zodat de studenten zo praktijk mogelijk kennis maken met het gedrag van het paard. Dit kan op verschillende manieren zoals, het bezoeken van konik paarden (natuurlijk gedrag “wilde paarden”), schriktraining en gebruik maken van gastsprekers. Ik heb al wat rondgekeken welke mogelijkheden er zijn en wie dit onder andere doet. Maar graag zou ik jullie suggesties willen horen. Ik vind het ook belangrijk om goed te kijken waar de studenten het meeste plezier aan beleven en natuurlijk het meeste van leren.

Dus hebben jullie nog creatieve ideeen voor mij? Alvast bedankt!!

Sjonniej

Re: Gastspreker/excursie Ethologie paard? welke mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:05

Mensen als Annemarie van der Toorn (ook nog redelijk vlakbij) of het Balingehof.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:05

Dit zou eigenlijk een STW topic zijn maar aangezien huiswerktopics niet zijn toegestaan plaats ik hier een slotje.
Zie de charter van STW
Citaat:
Vaste regels
Het is niet toegestaan om hier huiswerktopics te plaatsen. Maak gebruik van je schoolboeken, vraag het je leraar, vraag het je medeklasgenoten, vraag het aan je ouders en de buren. Zoek dan op internet op een website over schoolzaken of met een van de vele zoekmachines het antwoord op. Heb je het dan nog niet gevonden? Of kom je er inmiddels niet meer uit? Dan mag je een goed onderbouwd topic op dit forum starten waarin je duidelijk laat zien wat je zelf al gedaan hebt en waar je vastloopt.

Hier nu een slotje.