ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen. Vandaag zette ik mijn paard (Dominante ruin) los met 2 merries, het eerste wat hij deed toen hij de bak in kwam was een van de 2 merrie claimen (de jongste), daarna wilde hij ook even snuffelen met de ander, maar die draaide zich gelijk om en begon te schrapen met haar hoofd omhoog ( dus niet alsof ze ging rollen ofzo) nou is mijn vraag dus wat dat schrapen voor signaal af geeft?
bij ons thuis doen ze schrapen soms als stampen als protest maar ik durf het zo niet te zeggen waarom claimt hij die merrie misschien wil die andere wel niet geclaimt worden? doen ze het vaker?
Ik heb ook zo'n merrie die altijd staat te schrapen en zo de weide om zeep helpt, volg dit topic even. Ik roep meestal boos op haar maar heb al ondervonden dat ze niet echt luistert, zal eens proberen te negeren, benieuwd of dat werkt. Ze doet dit vooral voor ik ze eten geef.
Ik denk dat als de merrie echt naar jouw paard stond te schrapen en daarbij misschien een 'boze blik' had, dat het eerder een waarschuwing van op afstand is .. ?