Niet tevreden over Ooteman!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje83

Niet tevreden over Ooteman!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 14:44

Hallo allemaal,

Ik wilde dit toch even vertellen.
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden mijn zadel laten nakijken door Ooteman, ik denk dat zeker de mensen uit Noord Holland Ooteman wel kennen. Deze gaf aan dat mijn boom te wijd was en hij kom hem wel smallen maken. Ik dacht hij weet wat hij doet. Dat was jammer genoeg niet zo. Later kwam er naast mijn ouders toevallig een zadelmaker wonen, deze heb ik ook nog eens naar mijn zadel laten kijken, hij had er zijn twijfels over omdat het zadel kraakte als hij de boom probeerde in te duwen, hij heeft het zadel opengemaakt en wat daaruit kwam was heel erg! de boom was helemaal verwrongen en een van de popnageltjes was losgeraakt, ook zaten er al haarscheurtjes in de boom. Het gevaar`daarvan is dat je boom tijdens het rijden dus gewoon kan breken, met als gevolg dat het metaal door het leer in de rug van je paard steekt, in de slagader die daar loopt. Iedereen kan dus wel raden wat er dan gebeurt! als ik langer met het zadel doorgerden had, was de kans enorm dat mijn pony er behoorlijke schade aan over gehouden, of het zelfs niet overleefd! Dit wilde ik toch even kwijt omdat er misschien net als mij mensen zijn die dit advies krijgen, Mensen mocht iemand dit dus tegen je zeggen laat het nooit doen.

Anoniem

Re: Niet tevreden over Ooteman!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:50

erg vervelend dat dit is gebeurt.

MAar een aanpassing die 2 jaar geleden is gedaan hoeft niet persé de schuldige te zijn.. misschien is je zadel gevallen? of is er iets anders mee gebeurt?

Ik vind het dus niet netjes dat je hier gelijk ooteman de schuld van geeft..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:52

tja.....wat zal ik zeggen......

ik ben zelf ook absoluut niet tevreden over ze....
en ik kan wel een waslijst van dingen opnoemen
het is makkelijk dat ze hier op de markt staan en met bepaalde dingen wat goedkoper zijn
maar die dingen kan ik zonder advies van hun kopen en dat scheelt heel veel!!

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:53

Je weet niet of dat aan de aanpassing van Ooteman ligt. Het kan ook een makement aan het zadel zelf zijn geweest...

Maartje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 15:13

de zadelmaker heeft aangegeven dat dit alleen maar kan gebeuren als het zadel in een bankschroef is gezet! en dat heb ik er echt niet zelf mee gedaan

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:14

Slagaders lopen niet zo oppervlakkig in de rug.......
Maar rot dat je zadel verprutst is.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:18

Anoniem schreef:

Inderdaad. Plus dat ik uit jouw verhaal niet kan opmaken dat je met dit verhaal ook naar hem bent terug geweest, en hem de kans hebt gegeven zijn eigen verhaal te doen o.i.d. Mensen staan nou niet bepaald bekend om hun waardeloze service.

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:19

Ik heb ook Ooteman een zadel aan laten meten op mijn pony. Wilde graag een wintec, omdat je dan die boom kan veranderen. Komt die aan met een euroriding (zonder verwisselbare boom). Nou was een 2ehands zadel in dezelfde prijsklasse. Nouja best kijk dan maar of die past, was die veel te krap. Singelt die mn pony onwijs strak aan.. 'omdat het zadel dan beter ligt'.. Nou kon die man wel een knal verkopen. Ook onwijs onbeschoft als ik iets zei. Hij wist alles beter en dat liet die ook merken. Ga nooit meer hun laten komen. Echt niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:21

Only_Hellen schreef:
Anoniem schreef:

Inderdaad. Plus dat ik uit jouw verhaal niet kan opmaken dat je met dit verhaal ook naar hem bent terug geweest, en hem de kans hebt gegeven zijn eigen verhaal te doen o.i.d. Mensen staan nou niet bepaald bekend om hun waardeloze service.

Idd eerst met je verhaal terug naar Ooteman. Zelf heb ik geen ervaring met ze. Maar gelijk ze de schuld geven van iets. Dit soort verhalen zijn ook erg slecht voor hun zaak. En als je gelijk heb dan is het niet erg dat het slecht is voor hun zaak. Maar ik zou het eerst met Ooteman bespreken.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:19

Je mag best ontevreden zijn. Dat recht heb je. Maar zonder dat je met je verhaal naar Ooteman zelf bent gegaan zou ik zijn naam hier dus niet noemen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:25

ik vraag me af waarom je dit hier plaatst en dit niet eerst met ooteman bespreekt?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:39

Dit is meer iets voor TAO. Daarom van HAR-->TAO.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 07:47

Misschien.. had je het zadel beter wat vaker kunnen na kijken? Een zadel van 2 jaar geleden zal nu niet meer tiptop passen denk ik :o.

Maartje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 11:44

er zaten een paar weken tussen dat ik het zadel heb laten
aanpassen door ooteman en de zadelmaker er naar heb laten kijken. het zadel heb ik daarna nooit meer gebruikt en ben ook nooit meer naar ooteman gegaan

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:46

Maartje83 schreef:
er zaten een paar weken tussen dat ik het zadel heb laten
aanpassen door ooteman en de zadelmaker er naar heb laten kijken. het zadel heb ik daarna nooit meer gebruikt en ben ook nooit meer naar ooteman gegaan

Maar het hele verhaal is dus intussen 2 jaar geleden?
Niet vervelend bedoeld maar wel beetje laat.
Waarom ben je er niet mee terug gegaan en hun verteld wat de andere zadelmaker zei?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:47

Ik heb dus nooit problemen met ooteman gehad....

maar in 2 jaar tijd kan er zoveel met een zadel gebeuren
en ik denk niet dat het alleen kan gebeuren door je zadel in de bankschroef te zetten met vallen kan dit vast ook wel gebeuren het is rot dat dit jou overkomt maar ik zou ook eerst verhaal gaan halen bij ooteman zelf ik vind het een beetje onbeschoft dat je het hier zo open en bloot neerzet!

Mvg

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:49

Helaas is afgelopen april mijn superlieve tinker overleden hij was 5 jaar oud!
ik mis hem nog steeds ontzettend. Dankzij mijn lieve pony heb ik een hoop geleerd op paardengebied.
Inmiddels ben ik in het bezit van een prachtig mooie 3,5 jarige zwartbonte kwpn-ruin afstaming Samber ongeveer 1.70 cm een schat van een paard, die ik nooit meer kwijt wil!!

Het is 2 jaar geleden op welk paard heb je dit zadel laten passen dan je schrijft dat je tinker afgelopen april overleden is
en dat je inmiddels in bezit ben van een kwpner had je die al voor je tinker dood ging?

Sorry maar ik vind het een beetje een raar verhaal

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:49

ben je nou speciaal lid van bokt geworden om ooteman te beklagen?

terug met dat zadel en anders niet piepen.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:54

je moet ook helemaal niet naar ooteman voor een zadel. die hebben er geen verstand van. Ik heb mijn zadel daar ook een keer laten maaken, die knie dinges die bij je knieen zitten gingen los. hebben ze dat gewoon oer lelijk met de hand effe snel aan elkaar gerijgt ...
Heb kort daarna de andere kant zelf met naald en gewoon draad gedaan. Toen had ik al een ander zadel want hij paste niet goed bleek later. Ik vroeg ook wat dat oude krot volgens hun moest opbrengen. ze zeiden 75 euro (!!, iets wat ie echt niet waard was)

Mijn buurman handeld ook in zadels, van sommer. Die zei dat dat zadel 0 euro waard was. Heb het zadel voor 45 euro verkocht. ;) Heb ook bij mijn buurman een nieuw zadel gekocht. Mijn buurman zegt ook dat ze er geen verstand van hebben. (ja nu kan je denken dat hij dat zegt omdat hij er zelf in handeld maar dat is niet zo, mijn buurman heeft trouwens meer als alleen zadels ;) dus die zal het wel weten.)

verder hebben ze wel goede dingen.
Laatst bijgewerkt door Tomorrow op 03-02-10 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:56

zadelpassers enzo geven altijd een ander bedrag wat hij waart is uit ervaring

zo heb ik een keer mijn zadel voor 70 euro verkocht wat hij zeker niet waart was maar ik had het geld gewoon hartstikke hard nodig

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:58

Ambiqeu schreef:
je moet ook helemaal niet naar ooteman voor een zadel. die hebben er geen verstand van. Ik heb mijn zadel daar ook een keer laten maaken, die knie dinges die bij je knieen zitten gingen los. hebben ze dat gewoon oer lelijk met de hand effe snel aan elkaar gerijgt ...
Heb kort daarna de andere kant zelf met naald en gewoon draad gedaan. Toen had ik al een ander zadel want hij paste niet goed bleek later. Ik vroeg ook wat dat oude krot volgens hun moest opbrengen. ze zeiden 75 euro (!!, iets wat ie echt niet waard was)

Mijn buurman handeld ook in zadels, van sommer. Die zei dat dat zadel 0 euro waard was. Heb ook bij mijn buurman een nieuw zadel gekocht.

Tuurlijk zegt je buurman dat hij wil z'n zadels ook kwijt.
Over ieder zadelmaker of passer zijn wel dingen die niet helemaal gewenst gaan. Maar fouten maken is menselijk. Er is geen perfecte zadelmaker/passer.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:02

Monica_1987 schreef:
Ambiqeu schreef:

Mijn buurman handeld ook in zadels, van sommer. Die zei dat dat zadel 0 euro waard was. Heb ook bij mijn buurman een nieuw zadel gekocht.

Tuurlijk zegt je buurman dat hij wil z'n zadels ook kwijt.
Over ieder zadelmaker of passer zijn wel dingen die niet helemaal gewenst gaan. Maar fouten maken is menselijk. Er is geen perfecte zadelmaker/passer.

ja maar dat veranderd nog niks aan de manier zoals ze mijn zadel hebben 'gemaakt' .

Net als met beugelriemen, had ik daar nieuw gekocht. Na een paar dagen zag je al slijtplekken en gingen ze stuk, ik terug gegaan enige wat ze deed was een beetje zwart schoenpoets erop smeren zodat je het niet meer zag ;( ze zeiden dat dat bij alle merken zo was, dus ook de betere. (ja geloof je het zelf?? :( )

maar ik ga er nog steeds heen :D haha, maar koop alleen niks meer van hun merk, alles wat ik van hun merk koop ging best snel stuk.
Laatst bijgewerkt door Tomorrow op 03-02-10 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:03

Citaat:
ja maar dat veranderd nog niks aan de manier zoals ze mijn zadel hebben 'gemaakt' .

Net als met beugelriemen, had ik daar nieuw gekocht. Na een paar dagen zag je al slijtplekken en gingen ze stuk, ik terug gegaan enige wat ze deed was een beetje zwart schoenpoets erop smeren zodat je het niet meer zag ;( ze zeiden dat dat bij alle merken zo was, dus ook de betere. (ja geloof je het zelf?? :( )

Nouja denk dat dat niet iets is met de sevice van ooteman die dingen kunnen nu eenmaal stuk gaan en aangezien ooteman geen eigen merk heeft

maar ze hebben het niet netjes afgehandelt dat zeker niet maar daar had jij zelf ook wat van kunnen zeggen dat je je geld terug wou bijvoorbeeld

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:06

Gentlegiant schreef:
Citaat:

Nouja denk dat dat niet iets is met de sevice van ooteman die dingen kunnen nu eenmaal stuk gaan en aangezien ooteman geen eigen merk heeft

maar ze hebben het niet netjes afgehandelt dat zeker niet maar daar had jij zelf ook wat van kunnen zeggen dat je je geld terug wou bijvoorbeeld

corectie; ze hebben wel een eigen merk, vagatino of zo iets.
ik heb van die zachte beugelriemen, van van dat nylon ofzo erin en dun zacht leer erover heen, maar dat nylon kwam eruit, na een week rijden ofzo,

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:09

Ja vantiggio ofzo maar dat word ook in andere winkels verkocht dacht ik....?

ja zacht leer daar kan dat mee gebeuren maar je had zelf ook kunnen zeggen ik wil me geld terug of iets dergelijks