winter ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EvaPony

winter ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 20:22

voor veel mensen vervelend : de winter , het is koud , korte dagen
en je kan niet (of haast niet) rijden m.u.v de mensen met binnebak .

wij hebben alleen een buitenbak , en door die regen,sneeuw, en bevrore bodem kan ik (bijna) niet rijden , best vervelend want in de lente begin ik dan weer en rond midden/einde herfst rijd ik bijv. op L niveau met mn pony (bijv. he :D) en dan kan ik (haast ) de hele winter niet rijden en kan ik weer opnieuw beginnen , + dat ik graag meer wil rijden in winter , ik kan wel een binnebak , maar er is maar 1tje redelijk in de buurt ( andere te ver weg en we hebben geen trailer) en ik moet dan zelf betalen , dus ik heb al; geinformeerd en dan zou ik 1x in de 2 weken kunnen rijden (maximaal !)

wat doen jullie (mensen met buitenbak) eraan ?

alvast bedankt :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:31

precies hetzelfde probleem als ik, ik erger me echt groen en geel kan bijna niet rijden en kom dus ook geen steek verder!
wij heben dus ook alleen een buitenbak geen binnenbak in de buurt dus ik moet het hiermee doen....

blue_kim

Re: winter ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:09

ook huer 1tje waar geen binnebak in de buurt beschikbaar is en alleen een buitenbak. heb gister voor het eerst sinds tijden weer gereden omdat de bodem nu niet meer bevroren is.
waar we normaal altijd voor zorgde als het ging vriezen, was dat de bak keurig netjes gesleept was zodat als die opvroor het in ieder geval vlak is en je dus nog wel wat kon doen met je paard, dit is dit jaar doordat er een paard in de bak stond niet gelukt dus was het 1 grote hobbel bende in de bak en konden we dus echt vanaf sinterklaas ongeveer al niet meer de bak in. echt waardeloos. maar hier is de grond nu alweer voledig ontdooi dus kunnen we gewoon weer lekker rijden.
maar als ik jou wa szou ik in ieder geval die 1 keer in de 2 weken binnebak doen, zodat je in ieder gevak je training bij kan houden. dan kan je thuis misschien wat licht werk doen en daar daar goed trainen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:51

Ik geniet, omdat mijn pony geniet! :j
Als het vriest, gaat ze heerlijk op het land voor een paar uur!
Ik heb extra tijd voor haar in de vorm van andere dingen. Lekker tutten, kroelen, en niks doen.
Ze heeft een heerlijke vakantie :D
Rijden pakken we gewoon weer op als het rijden het toelaat :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:00

blue_kim schreef:
ook huer 1tje waar geen binnebak in de buurt beschikbaar is en alleen een buitenbak. heb gister voor het eerst sinds tijden weer gereden omdat de bodem nu niet meer bevroren is.
waar we normaal altijd voor zorgde als het ging vriezen, was dat de bak keurig netjes gesleept was zodat als die opvroor het in ieder geval vlak is en je dus nog wel wat kon doen met je paard, dit is dit jaar doordat er een paard in de bak stond niet gelukt dus was het 1 grote hobbel bende in de bak en konden we dus echt vanaf sinterklaas ongeveer al niet meer de bak in. echt waardeloos. maar hier is de grond nu alweer voledig ontdooi dus kunnen we gewoon weer lekker rijden.
maar als ik jou wa szou ik in ieder geval die 1 keer in de 2 weken binnebak doen, zodat je in ieder gevak je training bij kan houden. dan kan je thuis misschien wat licht werk doen en daar daar goed trainen.

De bak is netjes gesleept opgeleverd en is al die tijd bevroren geweest

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:10

Even een tip om een rijdbaar te houden tijdens vorst, als je gewoon zorgt dat ie vlak is en je sleept elke dag de bak blijft het bovenste laagje los, maar dan moet je dus niet erin gaan ploegen echt alleen slepen.

edit: werkt natuurlijk alleen als de bak zelf droog is.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:30

als je zó graag wilt blijven rijden gedurende de winter, zou je kunnen overwegen om je paardje tijdens de winter ergens te stallen waar een binnenbak is.
maar mijn ervaring is, dat een winter zoals deze, zeldzaam lang en slecht is. meestal duurt het maar enkele dagen tot enkele weken dat je echt niet kunt rijden. of laat jij je door de regen ook tegenhouden?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:39

En dan gaat het vanaf morgen dus weer vriezen :(

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:43

Ik heb vandaag echt genoten van mijn lekkere lange buitenrit. De eerste sinds weken. Heerlijk. Bij ons is het ook echt een drama. Als de weg al goed is kan ik bij ons het pad nog niet af want dat is elke keer een ijsbaan. En dan valt er in de bak ook nog niet te rijden.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:49

hier ook alleen een buitenbak, inderdaad zoals hierboven staat zorgen dat de bak voor de vorst recht is, dan kun je er nog gerust op stappen en draven, soms dooit het bovenste laagje als het +1 is en dan kun je ook galopperen. Wat ook nog helpt, strooizout in de rijbak:D. Na het rijden wel even goed de benen afspuiten, maar het helpt wel :j. Strooien en daarna slepen, alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.