Menroutes, N-Brabant,met pleisterplaatsen op de route

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Menroutes, N-Brabant,met pleisterplaatsen op de route

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 16:52

Ik ben op zoek naar een leuke plaats om een mentocht te regelen zoi rond de pasen, weet iemand een leuke route, liefst bestaand?
We komen uit Zeeland, dus heel diep brabant in wordt te ver voor een dagje,Loonse/Drunense duinen is leuk, maar vind ik zelf veel te druk, liefst dus een omgeving met veel bos en hei, zou leuk zijn als er halverwege een gezellig hutje zit voor een versnapering.
Omgeving Bergen op Zoom, Wouwse PLANTAGE, hUIBERGEN,, Breda, is daar iets wat we zoeken?
de Campina, schijnt ook leuk te zijn, dus alle tips zijn welkom, gaat dus wel om menroutes, dus brede paden liefst van zand/gras.

EllyC

Re: Menroutes, N-Brabant,met pleisterplaatsen op de route

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:48

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 17:53

jury schreef:
Hoogerheide is altijd leuk, evt. starten op http://www.familyland.nl

Kunnen daar trailers en vrachtwagens staan, nemen wel wat ruimte in beslag.....
Zijn daar echte menroutes, of is het kriskras rijden, dan weet ik niet of we ooit weer terug komen op de goede plek.
Kun je daar echt een paar uur rijden, wel redelijk dichtbij voor ons.......

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:00

Geen routes uitgezet op 1 kleinere na. Tenminste de laatste keer dat ik er geweest ben (een jaar of 5 geleden).
Parkeerterrein bij familyland is groot, als je met meerde combies gaat zou ik even contact met ze opnemen of je daar mag staan.
De weg ernaar toe is ook rustig, dus daar zou je ook gewoon kunnen parkeren.

Je kunt er zeker uren rijden en je kunt je goed orienteren door de wegen die eromheen lopen, de meren en het graasgebied
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 3&t=h&z=12
http://www.grensparkzk.be/

wel rekening houden dat het een wat natter bos is, dus niet heen gaan als het aardig geregend heeft.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 18:08

Okee, goede tip, onthouden we even, ben benieuwd of er nog meer tips volgen......

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:10

Weliswaar iets dieper in Brabant, maar dan maak je er toch gewoon een weekendje weg van :D , de Staatsbossen van St. Anthonis, vanaf ons vakantiehuis rond de 35 km speciale menroutes, brede paden en halverwege kun je bij de Heksenboom in St. Anthonis je paarden in de stands zetten en lekker op het terras wat eten en/of drinken. Deze route kun je de ene dag rijden en de andere dag pak je de andere kant op en dan kun je bijvoorbeeld Landgoed Barendonk op het terras lekker zitten.
Heb je dan nog een dagje over, dan kun je bijvoorbeeld bij de manege hier 2 km verderop een marathonparcours rijden.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:03

Hoi Noppert,
Vorig jaar zijn we in de buurt geweest, het zwarte water, dat is voor 1 dag te ver weg, normaal gaan we een week of weekend, maar dit jaar doen we dat niet, ivm nieuwe pony;s die nog niet teveel belast mogen worden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:36

Ik heb vorig jaar vanaf onze manege een route gemaakt van 26 km geloof, welke uit te breiden is naar langer.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 23:15

liberty schreef:
Ik heb vorig jaar vanaf onze manege een route gemaakt van 26 km geloof, welke uit te breiden is naar langer.

Leuk lIberty, dan is het mogelijk om bij jullie de veewagens en aanbehoren te plaatsen, ook leuk voor een hapje en drankje na afloop o.i.d.....
Wat voor soort rit is het, veel bos of over de weg, zitten jullie bij het Mastbos/Liesbosch?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:26