benauwd door cap.tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snuffel1

benauwd door cap.tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 16:16

ben ik de enige met deze vreemde kwaal?
draag altijd cap,..,maar zodra ik hem vastdoe onder mijn kin krijg ik het spaans benauwd.
idee claustrofobie zeg maar.
gaat pas na een tijdje over.
(heb dit bv ook met motorhelm)

wie heeft dit nog meer en tips om er vanaf te komen?

snuffel1

Re: benauwd door cap.tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 16:44

niemand?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:45

Misschien wat minder strak doen? De mijne hangt altijd zo los dat ik hem niet eens voel.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:47

Inderdaad: heb je hem niet te strak? Moeten ongeveer 2 vingers tussen kunnen, ik controleer altijd offie goed zit door het bandje over mn kin te duwen, dat moet niet lukken wanta nders kannie natuurlijk ook afgaan als je valt.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:48

Ik heb het ook, dacht al dat ik de enige was :') Ik krijg er soms ook echt kotsneigingen van.. (maar dat heb ik ook bij bv sjaals)

Losser doen lijkt me de enige oplossing..

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 16:48

Denise schreef:
Misschien wat minder strak doen? De mijne hangt altijd zo los dat ik hem niet eens voel.

tja,.maar dat bandje zit er niet voor niks...mocht ik er een keertje afstuiteren dan moet de cap natuurlijk wel goed blijven zitten.
en ook als ik m wat losser doe dan heb ik het probleem,... het gaat goed totdat ik hem ,zeg maar,dichtklik.
t idee dat ik er niet uit kan,.... pfff stom eigenlijk haha
weet dat het geen kwaad kan,maar toch krijg ik het dan vreselijk benauwd

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 16:49

Sophie_midas schreef:
Ik heb het ook, dacht al dat ik de enige was :') Ik krijg er soms ook echt kotsneigingen van.. (maar dat heb ik ook bij bv sjaals)

nee bij sjaals heb ik t weer niet,..maar wel weer bij colltruien :o :D

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:52

Ik heb constant kotsneigingen :)) Ziek? nee, het zit tussen m'n oren. Jezelf er gewoon overheen zetten denk ik, dan komt 't vanzelf wel goed.

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 16:54

Leslie90 schreef:
Ik heb constant kotsneigingen :)) Ziek? nee, het zit tussen m'n oren. Jezelf er gewoon overheen zetten denk ik, dan komt 't vanzelf wel goed.

zet me er ook wel overheen hoor,.. heeft me nog geen enkele keer tegen gehouden om m op te zetten.
veiligheid gaat voor alles.,... alleen geeft zoveel stress in t begin,.en zit inderdaad tussen mn oren .. ik stik heus niet van dat bandje,... maar ja,...makkelijker gezegd dan gedaan :P

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:59

snuffel1 schreef:
Leslie90 schreef:

zet me er ook wel overheen hoor,.. heeft me nog geen enkele keer tegen gehouden om m op te zetten.
veiligheid gaat voor alles.,... alleen geeft zoveel stress in t begin,.en zit inderdaad tussen mn oren .. ik stik heus niet van dat bandje,... maar ja,...makkelijker gezegd dan gedaan :P

Precies, ff doorbijten :) zonder cap rijden is ook geen optie.
Als ik in het openbaar ben (bus,tram,straat) waar het erg druk is, vooral in een bus, ben ik bang om over te geven dus word ik juist misselijk :') Er gewoon niet aan denken, denk gewoon bij jezelf er is niets aan de hand en focus je vooral op het rijden.
Ik zal wel je bandje wat losser doen :j

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:31

snuffel1 schreef:
Sophie_midas schreef:

nee bij sjaals heb ik t weer niet,..maar wel weer bij colltruien :o :D

Bij coltruien heb ik het ook :))

Tuurlijk zit het tussen je oren.. Maar daardoor gaat dat gevoel nog niet weg :P

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:41

Oei..lastig..zo durf ik geen helm van bv een motor op te zetten, dan denk ik dat ik stik.

Met mijn cap heb ik het niet eigenlijk. Maar ik heb net een nieuwe cap en heb ook éven moeten zoeken naar de juiste stand van het kinbandje moet ik zeggen.

Denk ook een stukkie losser maken dan, of jezelf er aan laten wennen, gewoon thuis dat ding op en steeds langer??