Constant hinniken....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Constant hinniken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 00:08

Hai,

als ik met mijn trekpuberpaard ga buitenrijden, loopt hij constant te hinniken. Als we een rondje van een half uurtje doen doet hij het wel 20 keer ongeveer.
Ook als ik samen met zijn vriendin/tante rijd (mijn trekpaardmerrie) doet hij het.

Ik vind het zelf vreselijk irritant worden, want het wordt steeds harder en langer.... Waarom doet hij dit, denken jullie en kan ik dit afleren?

groetjes! :wave:

NSV_fan

Re: Constant hinniken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:15

he janneke,
Sven deed dat bij mij in het begin ook erg maar na heel veel alleen met hem naar buiten gaan hielt hij er vanzelf mee op. Als ik dan een poosje niet meer ( alleen) buiten had gereden begon hij weer even maar hielt na een paar keer weer op. Sven deed het vooral denk ik omdat hij dan alleen was en dat niet leuk vond, maar beleren heb ik hem nooit kunnen doen hij stopte er uiteindelijk mee. Duurde in het begin wel een week of 8 denk ik. Liza deed het de eerste keer toen ik alleen met haar ging wandelen, daarna nooit meer, ligt dus miss ook beetje aan het paard.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:10

Emma heeft ook zo'n periode gehad toen ze Jenny nog had. Ging vanzelf over...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 14:55

Mar als ik samen rijd doet hij het ook, zelfs niet minder dan wanneer ik alleen rijd. Dat vind ik zo wazig... :?

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:34

hey Jaan,

Meike heeft dat ook een hele tijd gedaan..... ook als ik met zn tweetjes weg ging. Ze was dan aan t 'roepen' naar dr andere weide maatjes (denk ik ). vooral t eerste kwartier ging het al hinnikend (en bij elk paard dat ze zag ook heel erg uitgebreid).

Maar t is gewoon vanzelf weer 'over'gegaan toen ze eenmaal door had dat ze elke keer ook weer naar ze terug ging ;). Nu doet ze het eigenlijk nauwelijks meer.

Gewoon veel doen, en dan gaat t vanzelf over ( en anders oordoppen?!? :D )

lollypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:05

Astrid heeft het ook,
even aan de buurt laten weten dat zij er is.
Ik weet niet hoe je het kan afleren, misschien komt het vanzelf.

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:27

janneke, sven deed het ook als ik met andere ging rijden. Kon er ook niets tegen doen. Hij hielt net als de andere paarden er na verloop van tijd gewoon mee op. Helaas niet echt tips behalve dag doorzetten en hopen dat tycho er ook snel mee ophoud. Succes

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:43

Probeer eens te grondwerken met je paard, oefeningen, zorgen dat hij wat zekerder wordt om met jou op pad te gaan.
En verder, geen aandacht aan dat hinniken geven. Dus ook niet straffen. Gewoon negeren. En vooral niet belonen/aaien etc als je paard hinnikt. Maar dat had je denk ik zelf ook wel door :)
Is vervelend ja, maar het is volgens mij toch een teken van onzekerheid buiten. Succes!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:04

Hij oogt helemaal niet onzeker! Oortjes erop en hij stapt flink door!
Als ik hem echt ana het werk zet, gaat hij minder hinniken of houdt er zelfs mee op...
Nu ik er over nadenk; als ik met jhem ga wandelen of erachter loop, doet hij dit amper...Vaak zelfs helemaal niet! :? Da's raar....

Maar dank voor de reacties, we gaan nog ff flink geduld hebben... :=