Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Jemawi schreef:Bedankt voor jullie uitgebreide toelichting
Heb al wel in de gaten dat ik alle kanten op kan en dat is op zich ook best wel fijn. Ik wil wel eerst wat zeggenschap houden.
Ik heb uit een verkoop topic ook maar gewoon even een willekeurige bokker gepbt die een paard te lease aanbiedt.
Heeft iemand nog een voorbeeld van een contract?
Eagerly schreef:Voor het verzorgen van mijn paarden heb ik ook een contract opgesteld. Helaas is dit tegenwoordig nodig om de aansprakelijkheid te regelen bij schades van de paarden en de verzorger(s). Het contract is zowel in mijn als hun belang, want al maak je zelf goede mondelinge afspraken, de verzekeringsmaatschappijen doen hun best om de schades te verhalen.
De overige afspraken m.b.t. het rijden en een eventuele financiële bedrage heb ik bewust niet schriftelijk vastgelegd.
snuffel1 schreef:ik ga dit even volgen,.. heb ook een pony die eigenlijk weg moet,maar zou hem liever een tijdje willen leasen aan iemand
Eagerly schreef:Voor het verzorgen van mijn paarden heb ik ook een contract opgesteld. Helaas is dit tegenwoordig nodig om de aansprakelijkheid te regelen bij schades van de paarden en de verzorger(s). Het contract is zowel in mijn als hun belang, want al maak je zelf goede mondelinge afspraken, de verzekeringsmaatschappijen doen hun best om de schades te verhalen.
LDRD schreef:Eagerly schreef:Voor het verzorgen van mijn paarden heb ik ook een contract opgesteld. Helaas is dit tegenwoordig nodig om de aansprakelijkheid te regelen bij schades van de paarden en de verzorger(s). Het contract is zowel in mijn als hun belang, want al maak je zelf goede mondelinge afspraken, de verzekeringsmaatschappijen doen hun best om de schades te verhalen.
Je kan vastleggen wat je wil, maar dit heeft weinig zin. Zo'n overeenkomst wordt terzijde geschoven.
Dit ligt niet aan verzekeringsmaatschappijen maar aan de wet.

.
T is inderdaad een heel stuk meer dan alleen even het wetboek er naast leggen, maar je zegt ook; ik ga vandaag lekker rijden, je noemt niet specifiek iedere oefening die je in de planning hebt.. Snap je wat k bedoel? Recht is inderdaad niet iets wat je zo ff snel bekeken hebt hihi