toch nog wedstrijden rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPaardengek

toch nog wedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 16:38

Goeie dag,

Ik ga waarschijndelijk naar een camping toe om te rijden, een paar paarden, goed les enzovoort. Het is dus gèèn FRNS manege/ponyclub. Ik kan dus geen f-proefjes rijden. Er is dus een klein probleempje: ik wil verder komen met de sport. Hoe kan dit toch mogelijk worden? Het hoeft natuurlijk niet persee die wedstrijden, maar het is wel heel leuk. Zijn er andere oplossingen? Er zit hier in de buurt wel zo'n wedstrijdenmanege. Dus eigelijk alleen maar wedstrijden, geen les.

groetjes,
Simone

oOoKellyoOo

Re: toch nog wedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:40

volgens mij bedoel je simpelweg vereniging, of..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:41

Wedstrijdenmanege?
Wat bedoel je?

Maar goed, je kan een verzorgpaard zoeken om mee op wedstrijd te gaan?

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:42

Ik snap je verhaal niet helemaal..
Je gaat dus naar een camping toe die paarden hebben? Nouja, als ze daar niet de dingen hebben die je wil, zou ik naar een andere 'manege' gaan. Maar vind het wel een beetje raar, een manege die alleen wedstrijden doet? Zou je toch ook les moeten hebben lijkt mij. Maargoed, snap er niet veel van.
Maar ik zou een FNRS-manege zoeken waar je wat verder kan komen ;) Dus niet die camping maar ook niet die wedstrijdmanege. Gewoon iets er tussenin dus.
Succes!

Edit: Ik TEM ook even, weet niet of dit helemaal goed staat namelijk.
Laatst bijgewerkt door Jeanine93 op 30-01-10 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:43

Zijn het prive pony's? Dan kan je gewoon lid worden van een vereniging een startkaart aanvragen en wedstrijden gaan rijden.
Ik vind je bericht wel een beetje tegenstrijdig. Eerst zeg je dat je verder wilt met de sport en daarna zeg je dat het niet perse hoeft...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:45

xPaardengek schreef:
Goeie dag,

Ik ga waarschijndelijk naar een camping toe om te rijden, een paar paarden, goed les enzovoort. Het is dus gèèn FRNS manege/ponyclub. Ik kan dus geen f-proefjes rijden. Er is dus een klein probleempje: ik wil verder komen met de sport. Hoe kan dit toch mogelijk worden? Het hoeft natuurlijk niet persee die wedstrijden, maar het is wel heel leuk. Zijn er andere oplossingen? Er zit hier in de buurt wel zo'n wedstrijdenmanege. Dus eigelijk alleen maar wedstrijden, geen les.

groetjes,
Simone

Dan kom je niet ver.... :=
Andere oplossing kan zijn dat je een verzorgpaard zoekt en aangeeft dat je graag wedstrijden wil rijden.
Tis wel handig als je daar wat meer vanaf weet. Ook moet je weten wat de kosten zijn en hoeveel je ouders hieraan willen spenderen.
Via de KNHs site kun je (ook) de regelementen vinden.

xPaardengek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 16:46

oOoKellyoOo schreef:
volgens mij bedoel je simpelweg vereniging, of..

Sorry, dat bedoel ik ook. Ik dacht dit teminste, hoor, ik zal het even nazoeken. Maar volgens mij is dit een vereniging.

xPaardengek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 16:47

lucifertje schreef:
Zijn het prive pony's? Dan kan je gewoon lid worden van een vereniging een startkaart aanvragen en wedstrijden gaan rijden.
Ik vind je bericht wel een beetje tegenstrijdig. Eerst zeg je dat je verder wilt met de sport en daarna zeg je dat het niet perse hoeft...

Nouja, wedstrijden rijden vind ik erg leuk, maar als het niet mogelijk is, dan houdt het op. Ik zal het allemaal even navragen bij die camping, wat hun er van vinden enz.

xPaardengek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 16:52

Bizzybijtje schreef:
Wedstrijdenmanege?
Wat bedoel je?

Maar goed, je kan een verzorgpaard zoeken om mee op wedstrijd te gaan?

Ik denk dat dat de beste oplossing is, een verzorgpaard zoeken. Of ik vraag hun even om evt. wedstrijden voor hun te rijden.

Ik wist dat dit verhaal niet duidelijk was, maar ik wist niet anders hoe ik dit kon brengen. Nogmaals excuses.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:04

ik zou idd ook of een verzorgpony zoeken of bij een FNRSmanege gaan rijden.
dan kun je in ieder geval ook verder met je sportambities

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:05

Ik zie dat je pas een half jaar rijd? (Profiel)
Meid, ik snap dat je het heel graag wilt, maar neem eerst eens even goed les bij een manege die aangesloten is bij de FNRS, dan kan je als ze zeggen dat je er klaar voor bent bij F1 beginnen, dan weet je ook of het leuk is ja of nee.
Een verzorgpaard is heel wat anders dan een manegepaard. En ik denk niet dat eigenaren een meisje van 12 met een half jaar rijervaring jou voor hun paard laten zorgen.
Het klinkt hard, maar het is niet zo bedoeld. Het zijn tips. Wat je er mee doet moet je zelf weten! :)

xPaardengek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 17:11

Mijn profiel moet even een update nodig. Ik rij immidels fproefjes, zit nu in de f2. Ik heb nu een jaar rij ervaring. Ik wil van die manege af omdat ik na een jaar nogsteeds niet kan opzadelen, en het is nog redelijk lang rijden ook. Hier in de buurt zit dus een camping, waar ook les word gegeven en alles. Dat lijkt mij super, omdat het ook niet zo groot is. Ik ken een paar mensen die daar rijden, en die zijn er heel positief over. Dat is voor mij het allerbelangrijkste: De lol die je er in hebt.

Het heeft geen haast, ik kan ook als ik langer rij ervaring heb een verzorgpony zoeken en daarmee wedstrijden rijden. Maar ik vroeg dit me af voor de toekomst, want ik wil wel weten waar ik aan toe ben.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:34

xPaardengek schreef:
Ik wil van die manege af omdat ik na een jaar nogsteeds niet kan opzadelen, en het is nog redelijk lang rijden ook.

Wat bedoel je met niet kunnen opzadelen? En bedoel je de rit ernaartoe of duurt de les lang?

xPaardengek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 20:43

xxMACYYY schreef:
xPaardengek schreef:
Ik wil van die manege af omdat ik na een jaar nogsteeds niet kan opzadelen, en het is nog redelijk lang rijden ook.

Wat bedoel je met niet kunnen opzadelen? En bedoel je de rit ernaartoe of duurt de les lang?

Ik bedoel rijden er natoe, naar de manege zelf. Ik bedoel met niet kunnen opzadelen dat ik nog steeds niet kan opzadelen, er word eigelijk alleen maar het rijden zelf uitgelegd, niet de verzorging. Dat vind ik heel jammer, want nu moet ik telkens hulp vragen, en dan leggen ze het niet uit enzo met het opzaddelen.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:49

Mits je je woonplaats (of buurt) wil vermelden kan men misschien met je meekijken wat er in je buurt zit en wat aan de juiste eisen voldoet?

xPaardengek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 20:49

Provincie Utrecht, meer zeg ik liever niet... :o

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:46

Kijk is op www.stalxl.nl
Daar kan je manege's en rijverenigingen vinden bij jou in de buurt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 07:43

RT--> WD-V

Springer_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:57

Een paardje verzorgen misschien een mogelijk alternatief? ;)