Ik heb een vraagje;
Onze 3,5 jarige ruin (fjord)
Staat met een shetlander en kruissing welsch in de wei.
Aan het begin waren de shet en onze pony(co) vrienden voor het leven echt heel schattig!
Maar nu lopen ze elkaar telkens te etteren maar wanneer de een op houd begint de ander en visa versa..
De shetlander is al meerdere malen bezweet uit de wei gekomen, en Co heeft allemaal bijt plekjes op zijn hoofd en hals..
Gisteren hadden wij gevraagd aan de eigenaaresse van de shetlander of zij voor deze keer Co op stal wou doen.
Toen werd ik door haar gebeld, omdat de andere eigenaresse haar had gebeld omdat:
Ze hoorde de shetlander gillen en toen zag ze dat deze op de grond lag en dat Co er tegen aan trapte..
Ze heeft ze toen uit elkaar en op stal gezet.
De shetlander bleek niks (ergs) te hebben alleen een beetje stijfjes van achter, en zijn deken is van binnen gescheurd.
Co had ook voor zover we konden zien niks ernstigs behalve meer bijt plekken.
En het viel ons op dat hij met links achter een beetje 'raar' stond. Maar deze was niet duidelijk opgezwollen dus waarschijnlijk is dat ook niks.
(even in de gaten houden..)
Maar mijn vraag is dus:
Gaat dit te ver of is dit gewoon?
We hebben vandaag voor de veiligheid de pony's even appart gezet..

.. Ik zou ze eventjes apart houden, met een lijntje ertussen.. Even een time-out. Ze gaan hun grenzen verleggen, ze worden ouder, sterker, groter en komt het puberen naar boven.. Schijnbaar geven ze allebei niet op.. Worden ze toevallig ook samen gevoerd? Dit kan ook een behoorlijke machtstrijd opleveren..