MarissaM schreef:wij hebben ook zo'n paard op stal staan ...reageerd heel raar ..slaat maait met haar voorbeen en gilt naar de andere merrie's is mega link in de stal ..oren in d'r nek ogen wegdraaien en op me af komen als ik bij mijn paard in zijn stal wil gaan staan...
als ik mijn paard uit de bak wilde halen en dat paard stond erbij al dreigend met haar kont mijn kant op lopen .... mijn paard helemaal uit het niets ineens een trap verkopen ...
dit paard is vroeger gespeent door mensen en daarna in een stal gezet en nooit meer in contact geweest met andere paarden ... dit paard weet dus niet hoe ze met andere paarden om moet gaan .....
wat jij TS beschrijft komt aardig overeen vind ik ....ik zou niet weten wat je hieraan moet doen .....het beste is om haar mischien een tijdje in een kudde op de wei(in de zomer) te gooien zodat ze leert hoe het in een kudde eraan toe gaat .
JA, dit komt inderdaad erg over een met mij pony.
Ik had het er niet bij gezet, maar als ze los is en ze is aardig lui ,maar als ze heet is en ik sta in de bak wanneer ze los, dan komt ze dreigend op me afgerend met der oren in der nek.
En ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar het lijkt ook altijd of ze nooit te eten krijgt(zo komt het over), want ze schrokt haar eten letterlijk op! Ik heb het al aan mijn instructrice gevraagd die Silly vanaf haar derde jaar kent en die weet ook niet heo het komt. Ze heeft geen wormen of weet ik niet wat....
Ook tijdens het longeren breekt ze altijd los wanneer ik bijgezet longeer, dus doe ik niet meer. En ze heeft een keer een meisje getrapt maar dat was meer dreigen en de longeer lijn was te kort, dus dat deed ze niet echt omdat ze kwaad wou doen.
Maar ik kan haar echt niet in de wei gooien! Ik wil het niet, omdat ze hele erge koliek aanvallen krijgt als ze eenmaal koliek heeft! Ze heeft een keer bijna een hele week koliek gehad en als ze het een dag langer had gehad dan had de verstopping eruit moeten worden gehaald door een operatie!
Ik heb liggen huilen naast haar, omdat ze niet mee wilde opstaan! Ik wil dat niet nog eens mee maken
maar andere tips zijn welkom!