Kenmerken: reusachtige Vliegenschimmel met fors postuur (wel rijtypisch), 1,78 hoog, enorm mensgericht en gek op aandacht. Iedereen weet hem er altijd wel uit te pikken op stal, neemt graag alles in zijn mond. Kan alle oefeningen tot M lopen, maar is niet makkelijk bij elkaar te rijden.Galop vindt hij moeilijk, springt vaak over. Ook gek op een grapje of flinke bokkesprong op zijn tijd, bij voorkeur onder het slaken van een flinke gil. Buiten verkeersmak en wakker. Makkelijker aan een lange teugel rustig te rijden, dan aan de teugel.
Bijzondere kenmerken: grote oren, dunne manen, linksachter op de binnenkant kootholte rond litteken, linkerbil naast heupbot 3 streepvormige littekens (met dikke vacht niet te zien, wel te voelen), linkerkant hals 1 grotere vlek (ong. euromunt grootte), rechtsvoor bobbeltje op checkligament en lichte karperrug.
Ik wil uiteraard HEEL graag weten waar dit paard is en ik zou graag een keer op bezoek komen indien mogelijk. Indien het paard verkocht moet worden wil ik HEEL graag in de gelegenheid worden gesteld om hem terug te kopen!
Bijgevoegd wat minder charmante hoofdfoto's. Meer foto's van het hele paard te verkrijgen, maar vanaf zondag als ik weer op mijn eigen pc kan.