Goede outdoor/rijlaars gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Goede outdoor/rijlaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 13:01

In oktober was ik helemaal gelukkig met de aankoop van een paar Eurostar Dublin Riverboots:
Afbeelding
Zaten meteen super, liepen heerlijk, geen koude voeten.
Liet er de hond mee uit, banjerde er mee door de sneeuw en zelfs wat buitenritjes mee gereden.
(want een echte rijlaars vind ik het niet met dat koordje bovenaan..)

Helaas begaf de binnenvoering het bij beide hakken en zo doende werden ze terug gestuurd.
Nu mis ik ze al 2 weken en kreeg vandaag het antwoord dat ze vergoed worden.
Kan een nieuw paar krijgen of een tegoedbon.

Nu zit ik heel erg te twijfelen, hoeveel kans heb ik dat die voering het weer begeeft?
In de winkel kreeg ik het verwijt ze niet altijd met een schoenlepel aangedaan te hebben, nee inderdaad, dat ding neem ik niet overal mee naar toe ;)

Nu ben ik dus op zoek naar een outdoor laars, bedoeld om mee te lopen en ook wel geschikt voor een buitenrit.

Zoiets vind ik erg gaaf: [EA-CO] Oudoor laarzen
Helaas niet leverbaar bij die ruiterzaak vermoed ik. En heb ondertussen voor €250 aan tegoedbonnen dus wil die laarzen graag daar kopen ;)

De Ariat Grasmere vind ik een erg mooie laars maar is ook zo'n instap model..
Afbeelding

Net als de Dubarry laarzen...

Wie weet een mooi model met een rits?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:08

ik heb dubarry's en ik vind ze goddelijk. trek ze nooit aan met een lepel en heb geen last dat de voering kapot gaat

de ariat coniston is trouwens ook prachtig :j hebben ze bij divoza wel op de site staan
Laatst bijgewerkt door Revanches op 27-01-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samen gevoegd tot 1.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 13:21

De Ariat Coniston:
Afbeelding

Vind ik zelf de Grasmere veel mooier, al heeft deze wel een rits achter..
Ik ga vanmiddag even passen.

Maar ben benieuwd naar ervaringen over instap modellen en de voering ;)

marrianne

Re: Goede outdoor/rijlaars gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:24

oeeh die ariat gramsmere ben ik weg vab, zelf heb ik ook de dublins en hetzelfde probleem met de binnenvoering jammer genoeg. heb ze nu een jaar me zien er al flink zlecht uit, daarbij hebben mijn 2laarzen verschil in kleur:(

hoe duur zijn die ariats... misschien wat voor volgend jaar om alvast te sparen denk ik

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 16:17

Die Ariat Grasemere zijn rond de €270.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:42

Ik heb dubarry's, en daar liggen de voeringen ook telkens uit ;( . Mijn moeder spaart dubarry's :)) Maar bij haar zijn ook 2 van de 3 paar ofzo ontvoeringt :')

Met mijn Grasmeres heb ik (nog) nergens last van, doe ze zover mogelijk wel aan met een schoenlepel :j .... Ze staan er wel om bekend schijnt, maar mijn dubarry's waren echt een stuk problematischer. :Y) (die zijn ookal 2x gerepareerd door dubarry maar ze blijven kapoet gaan..)

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:39

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 10:19

Gister de Grasmere aangehad, was een maat te groot en goede maat komt volgende week binnen. Wel goed aan te snoeren, maar voor op de voet waar het leer overgaat naar suede ontstond een loze ruimte die denk ik heel lelijk gaat knikken. Even afwachten of dat bij een maat kleiner ook beter zit.
Blijf het de mooiste vinden ;)

De Coniston vind ik echt te lomp.

De Ariat Windermere komt waarschijnlijk volgende week binnen:
Afbeelding
Maar is ook zo'n instap model ala de Eurostar..

Loop nu dus nog gewoon met koude voeten met mijn Horseshoes.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:25

De Grasmere is in Assen te koop voor 150 euro, mits je maat er nog bij zit, in het zwart.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:00

Mooi dat ik dit topic tegen kom ;) Vind zelf de Ariat Coniston wel mooi.

Weet iemand hoe goed het leer blijft? Die outdoor laarzen zijn van gore tex, maar gaat dat met modder of slik?? Of bijv als je ermee gaat rijden en er komt paardenzweet op?

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:03

Ik vind de Ariat Coniston ook heel leuk !
Ik weet niet of ze goed zijn :o

Ik hoop dat je een nieuwe laars vind !
succes ermee

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:13

Ik heb de Eurostars nu zo'n 3 maanden en ik draag ze echt elke dag. Heerlijke laarzen! Ik merkte na een paar dagen dat de binnenvoering idd dubbelgaat als je hem aantrekt, wat natuurlijk behoorlijk gaat slijten op den duur :j (trouwens een érg slecht ontwerp wat dat betreft)
Ik heb toen meteen een lange schoenlepel aangeschaft, en dit gaat echt prima. Ik gebruik de schoenlepel alleen thuis, maar omdat je de hak daardoor 'in vorm drukt' blijft deze ook bij de 2e en 3e keer aantrekken wel zitten. Daarna moet je ze weer met de schoenlepel aantrekken. (maar dat doe ik dus standaard bij het thuis aantrekken) Geen problemen meer mee gehad! Mocht je ze dus toch weer willen aanschaffen, dan is dit een oplossing :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:04

Ik heb Dubarry's, maar zag vandaag die Eurostars in het zwart staan! Wat zijn die mooi zeg! Zit daar trouwens GoreTex in?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:11

Ik heb deze van Harry's Horse nog maar kort. Maar ik ben er erg tevreden over. Het zijn alleen wel meer rijlaarzen om te zien dan de andere laarzen in dit topic:
Afbeelding

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:59

Deze heeft de rits toch (bijna) tot aan de zool? Dan is de laars iig niet waterdicht.. Wel mooi trouwens, ik heb hier zelf ook naar zitten kijken toen ik op zoek was naar een fijne winterlaars :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:19

Dat klopt. De rits loopt tot bijna op de zool. Dat zorgt wel voor een hele gemakkelijke instap. In de sneeuw heb ik ook nog geen last van vocht gehad. Maar ik ben er niet mee door plassen gebanjerd. Bij voorkeur ga ik daar toch omheen (en mijn paarden ook).

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:42

Bij de Ariat lopen de ritsen ook tot de zool, maar die zijn echt wel waterdicht. Er zit dan aan de binnenkant een 'flapje' zeg maar, daar heb je geen last van en kun je ze heel makkelijk mee aan doen, is het ook voor bedoeld, zorgt er tevens voor dat er geen water in kan komen, erg handig!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:56

oeeh die ariat Windermere vind ik echt prachtig!
en net zo duur als de eurostars

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:57

josie schreef:
Bij de Ariat lopen de ritsen ook tot de zool, maar die zijn echt wel waterdicht. Er zit dan aan de binnenkant een 'flapje' zeg maar, daar heb je geen last van en kun je ze heel makkelijk mee aan doen, is het ook voor bedoeld, zorgt er tevens voor dat er geen water in kan komen, erg handig!

Ook als je echt ín een flinke plas gaat staan?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:58

Heb toevallig vandaag mijn Muckboots binnengekregen van horze.nl en omdat we hier met het invallen van de dooi meer dan zat blubber hebben, heb ik ze meteen hun vuurdoop kunnen geven. En ze hebben me niet teleurgesteld: ik heb er de hele namiddag mee in de narigheid gelopen, maar mijn voeten bleven heerlijk droog en warm. Toegegeven: elegant is anders.

Afbeelding

Ze zijn er overigens ook in een soort rijlaarsmodel, maar daarvan vond ik de zolen te weinig profiel hebben.

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:03

Door2411

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:25

Ik heb een paar Outdoor laarzen van Boots & Woods gekocht voor het winterweer. Het zijn niet echt rijlaarzen maar je kan er wel prima buitenritjes mee maken! http://www.bootsandwoods.nl/women/all+weather+boots En ik heb dan het gewone hoge model.
Heerlijk warm en gaan niet kapot!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:40

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 03:52

ik heb goede ervaringen met Ariat. ik heb vorige winter de glacier tall gekocht maar helaas waren ze na 1 winter lek. ik heb ze terug gestuurd en krijg ze volledig vergoed. Nu wacht ik met smart op de Windemere. Die een dezer dagen binnenkomt. Ik heb ze met €30 korting kunnen kopen. terwijl de laarzen die ik had gekocht eigenlijk buiten de garanti vielen. Goede service van Ariat. Hopelijk zijn de laarzen wat ze zeggen te zijn.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:40

Ik zit dus ook op de windemere te wachten.
Hopelijk zijn ze ook fijn in de zomer ;)