Horseware Rambo flybuster versus de Rambo protector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Horseware Rambo flybuster versus de Rambo protector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 09:25

Ik ben mee aan het orienteren op een goede vliegendeken voor mijn haflinger voor het voorjaar en zomer.

Nu twijfel ik tusse de flybuster en de protector kwa model.

De flybuster is speciaal geimpregneert met een vliegenwerend middel, de protector niet.
Verder is geloof ik de maas van de buster lleiner als die van de protector.....wie o wie kan me meer vertellen over verschillen en welke zouden jullie kiezen?

De fluybuster:

Afbeelding

de protector:

http://img.smartpak.com/product/12314_NEW.jpg

Ik wil overigens alleen een van deze modellen, de goedkopere amigo variant wil ik niet.
Ik wil juist deze modellen vanwege de sluiting voor die zorgt voor extra vrijheid ;)

amanda2

Re: Horseware Rambo flybuster versus de Rambo protector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 09:28

Ik zou voor de buster gaan vanwege de fijnere maas en 'hell for flies' :=

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:53

De flybuster is geimpregneerd, na ongeveer 25 wasbeurten is dat weg, dus als je de deken daarvoor koopt, zit je uiteindelijk zonder dat middel.
Er worden zowel positieve als negatieve dingen verteld over het middel (permethrin), ook daar zul jezelf een keuze in horen te maken.
Ik zelf zou gaan voor de protector. Ik weet ook dat deze loops heeft om een waterdichte hele dunne onderdeken te kunnen bevestigen, mocht het veel regen en toch warm zijn.
Zie deze link:
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... er/117801/

Over Pyrethrin: zie ook deze link:
[SV] ervaringen met de Horseware Bug Buster, incl Pyrethrin

Woody2015

Re: Horseware Rambo flybuster versus de Rambo protector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 13:23

@josie, bedankt, tjee dat is tch ook best heftig spul dan en Wodan heeft een hele gevoelige huid daarom MOET hij onder deken anders schuurt hij zich stuk door de dazenbeten straks.

Zijn er mensen die mij wat meer over de pasvorm van de protector kunnen vertellen?