Verzekering paard, hoe en wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_pauline_

Verzekering paard, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 23:27

:wave: Hallo,

Het klinkt misschien een beetje dom, is het misschien ook maar ik vraag het toch. nja, er bestaan geen domme vragen alleen domme antwoorden haha
Maar ik ga als het goed is van de zomer op kamp met mijn verzorgpaard. Maar voor de zekerheid willen we wel een verzekering afsluiten. Maar, wat is nou het verstandigst en wat kan allemaal en wat moet er dan gebeuren?

Het is maar een weekje en de eigenaar gaat zelf ook nog een weekje op kamp. Maar wat is nou verstandig, waarvoor te verzekeren en zijn er ook verzekeringen die je voor een korte periode kan afsluiten etc..?

Alvast bedankt! :)

Salaborda

Re: Verzekering paard, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:55

Tja, wat wil je verzekerd hebben? Ik weet niet of verzekeraars voor zo'n korte periode verzekeren. Voor mensen heb je natuurlijk de gewone reisverzekering, maar voor paarden? Kijk eens op www.hippozorg.nl. Het belangrijkste is dat je zelf WA-verzekerd bent, dan kom je een heel eind.

_pauline_

Re: Verzekering paard, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 20:12

Dankjewel. Zelf ben ik WA- verzekerd en ik heb mn ruiterbewijs. Maar volgens mij is dat alleen voor buiten..

Ik zal ook even kijken op hippozorg.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:29

De eigenaar van het paard blijft aansprakelijk voor schade veroorzaakt door het paard ook al zit jij er op.
Of men moet kunnen aantonen dat jij bewust schade met het paard veroorzaakt door het een tuin in te sturen of tegen een auto aan.
Maar dit is lastig aantonen, dus schade veroorzaakt door het paard valt onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar, zelfs als die er niet bij is.
Laat de eigenaar van je verzorgpaard uitzoeken of haar WA verzekeraar haar paard meeverzekerd, meeste verzekeraars doen dit, mits het paard hobbymatig gehouden wordt.

Schade of ziekte bij het dier zelf is te verzekeren bij diverse paardenverzekeraars, als het paard niet verzekerd is daarvoor, goed met de eigenaresse afspreken wie wat betaalt.
Stel dat het paard kreupel raakt door een vergissing van jouw kant of het krijgt een koliek, dat zijn verschillende zaken.

Bij je ruiterbewijs zit inderdaad een WA-verzekering, maar die zal proberen eventuele schade te verhalen op de verzekering van de eigenaar van het paard.