Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Als ik bv haar deken afhaal en dus bij haar borst frummel, dan komt ze zich ertegenaan bemoeien en als ze de kans ziet dan snapt ze. Niet acht bijten, maar wel net effe flink klapperen met dat gebit. Ik trek me er geen hout van aan, brul een keer KLAAR en als ze dan doorgaat dan tik ik haar tegen haar neus en stopt ze. Daarna als ze toe laat dat ik frummel krijgt ze een snoepje. Dat gaat zo al een jaar of 3, dus of het ooit helemaal weggaat... geen ideeee!
Je kunt proberen om met minder druk of een zachtere borstel of met een schapenvachtje oid te poetsen, er zijn paarden die gevoelig zijn bij het poetsen. Succes!
Ze bijt wel niet hard en haar oortjes staan steeds rechtop. Het is dus zeker niet met de bedoeling me pijn te doen of van echt ongemak. Ik vind het gewoon niet zo leuk dat ze niet een beetje meer respect voor me heeft. Ik ben dan ook veel te lief voor haar. Ik weet dat ik hieraan moet werken maar je karakter verander je niet zomaar he