Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LDRD schreef:Heb nog 1 vraag en wil daarna zonder te veel juridisch erop in te gaan wel antwoorden.
Deze persoon die je op het oog hebt, doet dit dit regelmatig en laat deze zich daar altijd voor betalen?
Jeanine84 schreef:Dat soort mensen zijn goed verzekerd hoor, ik neem tenminste aan dat je het over een proffesional hebt?
Als het 'zomaar' iemand is vind ik je vraag wel interessant want daar had ik laatst een discussie over..wij kwamen uiteindelijk unaniem overheen dat wanneer iemand vrijwillig op jouw paard stapt dan dus ook zelf verantwoordelijk is voor evt. gevolgen
LDRD schreef:knip...
Fok je dus levensgevaarlijke cavia's en verkoop je die ook, dan moet je een AVB sluiten![]()
.
sorrie .. maar deze is TE MOOI om zo maar te laten lopen
.
Rytir schreef:Om het verschil duidelijk te maken in de voorbeelden van LDRD:
Als je een glazenwasser inhuurt om je ramen te lappen en hij donderstraalt naar beneden ben je niet aansprakelijk: het is een beroepsrisico waar hij zelf voor verzekerd is. (tenzij jij hem een gammel trappetje met slechts drie hele treden geeft en hij al meerdere malen gezegd heeft dat het niet verantwoord is)
Als jij aan je moeder vraagt of zij een keertje jou ramen wilt lappen en zij gaat gestrekt dan is het wel voor jou.