Ik heb geen mogelijkheid meer om de trailer klem te zetten en ben 3/4 keer in de week aan het tobben om hem erop te krijgen. Ben namelijk verhuisd van lokatie met binnenbak naar lokatie met alleen buitenbak. De afgelopen periode ben ik dus op pad geweest om toch te rijden. Maar elke keer dat drama met laden zorgt er inmiddels wel voor dat ik het zat begin te worden.
Ik zet de trailer neer, ik loop er met hem heen en hij gaat voor de trailer staan. Hij parkeert zich half op de klep en blokkeert daar. Gaat zijwaarts erlangs en eraf of slaat zijn hoofd een keer omhoog, raakt het dak en gaat in zijn achteruit en dit verhaal herhaalt zich eindeloos. Hulp haalt niets uit, longeerlijn ook niet (paard loopt er dwars doorheen als ie opzij gaat. Tikjes met de zweep (ok, soms ook iets harder
) halen ook niets uit. Iets te eten vindt ie niet interessant.Maar het stomme is dus dat àls het me eindelijk gelukt is om hem er toch op te krijgen en ik ga rijden (ben 20 minuten onderweg met de trailer) is het daarna dus geen enkel probleem om hem er weer op te krijgen! Ik doe de klep naar beneden terwijl ik hem met één hand beet heb, laat m los en hij loopt naar binnen! Niets aan de hand....
Ik zoek dus tips en trucs, want stress heeft ie niet, hij is nog nooit bezweet van de trailer gekomen en ik snap werkelijk niet wat er nu aan de hand is. Als het nou een echt probleem was en hij er helemaal niet meer opging maar zodra ik eenmaal weg ben van stal is er dus niets meer aan de hand.
Wie helpt ons om gemakkelijker op pad te gaan?
daar is zeker een oplossing voor maar daar heb je hulp bij nodig, op mijn site staat een heel stuk onder trailerladen en een voorbeeld van zo'n dikke vinger paard (is ook een bokker). Misschien kun je wat met die tips en anders roep je maar weer.