startkaart aanvragen: verschil met pony's en paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cossie

startkaart aanvragen: verschil met pony's en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:35

Hallo,

Zojuist zat ik de tarievenlijst van de KNHS te bekijken in verband met de kosten van een startkaart.
Wat me opviel is het prijsverschil tussen pony's en paarden, hierbij vraag ik me af waarom dat verschil is?

nozliwki

Re: startkaart aanvragen: verschil met pony's en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:03

Bij de pony's is over het algemeen vaker alles wat goedkoper, misschien daarom ook bij de knhs?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:23

Ik denk omdat pa en ma anders niet blij worden met drie of vier paardrijdende kinderen ;)

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:25

Heeft het dan puur te maken met kinderen versus volwassenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:25

Daarbij kun je ook met pony's minder ver komen dan met paarden (helaas, vind het nog steeds geen goede regeling). Pony's kunnen tot Z2 en paarden verder :)

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:28

Bizzybijtje schreef:
Daarbij kun je ook met pony's minder ver komen dan met paarden (helaas, vind het nog steeds geen goede regeling). Pony's kunnen tot Z2 en paarden verder :)

Okee, buiten dat, niet iedere ruiter zal verder met zijn paard willen of kunnen dan Z2, dan zou de startkaart daarop aangepast kunnen worden als het daar mee te maken heeft.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:28

Cossie schreef:
Heeft het dan puur te maken met kinderen versus volwassenen?

Jep, op jeugdsport zitten vaak subsidies, om de jeugd te stimuleren te bewegen. In het kader van 'jong geleerd is oud gedaan'. Volwassenen moeten hun eigen broek ophouden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:32

Cossie schreef:
Bizzybijtje schreef:

Okee, buiten dat, niet iedere ruiter zal verder met zijn paard willen of kunnen dan Z2, dan zou de startkaart daarop aangepast kunnen worden als het daar mee te maken heeft.

Geen idee, ik zeg maar wat :D Maar het zou wel een reden kunnen zijn imo :) .

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:33

Dus min of meer leeftijdsgerelateerd? Dan zouden ze het tarief ook kunnen hanteren vanaf 18 jaar. Aan de andere kant mag je volgens mij als 18 plusser met een pony tussen de paarden starten?

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:34

@ Bizzybijtje; haha ja het zou maar zo kunnen ;)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:36

Het verschil zit hem tussen de startkaart bij een Ponyclub ( tot 18 jaar ) en een rijvereniging ( alles boven de 1.56, of de ruiter 18 jaar of ouder ), dus niet zozeer tussen ponies en paarden.
Ik weet niet precies hoe het bij de KNHS geregeld is, maar de scheiding tussen jeugd/niet-jeugd is vrij regulier in de sportsubsidie-wereld zeg maar. De keuze om met een paard te gaan starten voor je 18e, is natuurlijk je eigen keuze. Misschien dat er wel iets over in staat in de statuten, maar ik ben te lui om die nu door te gaan lezen :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:37

Cossie schreef:
Dus min of meer leeftijdsgerelateerd? Dan zouden ze het tarief ook kunnen hanteren vanaf 18 jaar. Aan de andere kant mag je volgens mij als 18 plusser met een pony tussen de paarden starten?

Dat is al zo, je bent verplicht als 18plusser die op een pony start tussen de paarden te rijden en dan heb je dus ook gewoon een paardenstartkaart.
De startkaart van de D-pony die ik rij is dus even duur als die van het paard van 1.74.

Tussen 12 en 18 jaar mag je kiezen of je tussen paarden of pony's start als je met een pony rijdt.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:44

Urielle, je antwoord is helder :)

bedankt