Bijtend paard, en slaat met zn voorbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DON___RUBIN

Bijtend paard, en slaat met zn voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 23:19

Even een vraag, als het paard bijt als je wilt opstappen
en schraapt als je aansingeld duid dit op pijn?
Ik denk aan de ene kant van niet, want als ik hem nu aansingel op het harde
doet hij dit dus niet. :roll:
Doe ik dit in de bak, gaat hij heel erg schrapen !!
wil ik opstappen, in het begin ging hij acherwaarts. nu minder maar nu wil hij bijten !

aimeesakes

Re: Bijtend paard, en slaat met zn voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:02

Mijn paard doet het ook zn hele leven al, maar heb niet het gevoel dat het pijn doet, meer dat het gewoon geen fijn gevoel is. Net als jij je riem van je broek aansnoert dat het even niet zo fijn voelt ;)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:20

Grondwerk, dominantie probleem in de goede richting zetten, desensybyliseren, en verder je paard behandelen als een paard, uiteraard met respect, maar wel als zijnde een paard, het mag niet je vriend of vriendin zijn.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:26

Volgens mij heb je je paard nog niet zo lang. Klopt he? Is allereerst je zadel ok? Probeer eens een andere singel? Heb je nu Neoprene, probeer eens leer, zonder en met elastiek? Maakt dat allemaal niet uit, opvoeden. Mss probeert hij je uit, streng zijn, hij mag niet bijten en slaan.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:26

Eerstr vraag hoe ligt het zadel
tweede vraag hoe is het met het gebit
derde vraag zitten er warme plekken op zn rug of witte haren onder het zadel wat kan duiden op drukplekken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 08:56

Geen RIJtechnisch probleem, daarom -> OPG

Densil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:22

Probeer eens met een krukje op te stappen om te kijken hoe hij dan reageert misschien heeft ervaart hij wel iets van pijn als je opstapt.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 17:29

Dankjewel voor jullie reacties, alles is helemaal in orde hij is van boven tot onder helemaal gekeurd.
al wil dat nog niks zeggen. maar zodra ik op het harde opstap of aansingel doet hij dit niet
en aangezien hij ook gaat klieren in de stal nu. denk ik gwoon dat hij me uitprobeerd
ik heb hem indd pas net. een maand nu. en hij is nu ook pas 1 jaar ruin, dus hij zal het zeer
zeker proberen bij mij. alleen ik laat het niet toe !

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:41

Als je het paard nog niet zo lang hebt, zou ik in eerste instantie zorgen om dingen zoals zadelen etc. in een bepaalde routine te doen. Opzadelen op de poetsplaats, opstappen op een vaste plek.
Routine geeft een paard ook een stukje rust.
Nee is nee, maar niet boos worden.... Daar begrijpt een paard toch vaak niets van.
Dat bijten tijdens het aansingelen kun je inperken door de rechterteugel vast te houden. Dan kan hij het gewoon niet en hoef je ook geen 'strijd' te voeren.
Als dat goed gaat, kun je de routine langzamerhand minder strikt handhaven.
Reactie op het aansingelen heet 'singeldwang'. Er zijn diverse theorieen waardoor het zou komen (pijn, gevoeligheid, protest, slechte ervaringen in het verleden, etc.)
Opstappen met een krukje is sowieso beter voor de paardenrug.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:15

Ik denk als eerste aan protest, had al eerder gelezen dat je alles had laten nakijken toen hij aankwam.
Of idd jou uitproberen,
Als je op het harde opstapt wat is dan meestal jullie doel? lekker buitenrijden of dan ook naar de bak in gaan?

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:42

oOoKellyoOo schreef:
Ik denk als eerste aan protest, had al eerder gelezen dat je alles had laten nakijken toen hij aankwam.
Of idd jou uitproberen,
Als je op het harde opstapt wat is dan meestal jullie doel? lekker buitenrijden of dan ook naar de bak in gaan?

bak in gaan !!