)Ik zit er over na te denken om misschien later een eigen manege op te starten. Inderdaad, ik ben nogal jong
maar ik wil me nu alvast verdiepen (omdat het misschien zelfs al een leuk profielwerkstuk zou kunnen worden).Daarbij heb ik een aantal vragen:
- Wat zou ongeveer het startkapitaal zijn om een manege te beginnen? Een manege runnen kost oa veel geld en tijd maar wat moet je qua geld 'verzamelen/sparen/hebben' om er überhaupt aan te denken?
- Welke vergunningen zijn er nodig?
- Welke extra kosten (uitgezonder de standaard dingen zoals water, hooi etc.) moet je niet vergeten?
- Nog tips etc.?
Ik zit nog te twijfelen tussen veearts (Universiteit Utrecht) of paard en management (en dan eigen manege beginnen) (Van Hall Larenstein @ Leeuwarden).. Gelukkig heb ik nog 2 jaar.
Ik weet het, ik zal niet rijk worden van een baan in de paardenwereld. Maar ik wil liever een baan dat ik 30 jaar met plezier doe dan een baan waarvan ik rijk word maar elke dag met tegenzin er naar toe ga.
wat mij bijv hier in de buurt opvalt is dat je voor een kleine pony nauwelijks een fatsoenlijke stal kunt vinden, alleen (dure) paardenstallen... dus dat zou miss wel een goeie zijn