Wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mychamp

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 23:02

Afgelopen zondag heb ik wedstrijd gehad.
Ik moest voor deze wedstrijd best een eindje rijden, maar omdat hier alles afgelast was, had ik het er wel voor over.
Ik moest vrij vroeg rijden, en er zaten aardig wat deelnemers in de ring. Omdat ik een uur heen moest reizen, en er 25 ruiters in mijn ring zaten, heb ik gevraagd of ik later mocht starten. Ik moest namelijk als 2e om 10.10 en de laatste om 12.45u.
Daarop wachten inclusief prijsuitreiking en terugweg, geld voor mijn paard dus vanaf kwart v 8 tot half 3 op de trailer staan.
Ik heb toen dus gebeld of ik later mocht starten en dat was niet mogelijk, aangezien ze de lijst niet meer aan konden passen. Ik heb toen gevraagd of het mogelijk was, om mijn coupons na te sturen, en mocht ik prijs hebben, dit ook na te sturen. Dit was geen probleem.

De volgende dag dus gaan rijden, 's morgens vroeg een envelop met postzegels en adres ingeleverd, het nogmaals gevraagd, willen jullie de coupons op sturen, en mocht ik iets winnen, het meesturen.
Geen probleem.
Ik mijn proef gereden, na de proef nog wat koffie gedronken en nogmaals om een bevestiging gevraagd.
Wederom geen probleem.
Daarna naar huis gegaan en om half 2 gebeld voor de prijsuitreiking.
Ik was 2 keer 1, dus ik was erg blij. Gevraagd of ze de coupons en het prijzengeld op wilde sturen en dat was wederom oke.
Nu krijg ik dus vandaag de envelop binnen, met de coupons, zonder prijzengeld.
Daar was ik niet zo blij mee, dus ik heb meteen gebeld. Wordt me nu ineens gemeld dat ze prijzengeld niet nasturen. Ik ben behoorlijk pissig, want als ik geweten had dat ze dat niet deden, was ik gewoon teruggereden :S
Ik ben vooral heel boos, omdat zij niets gemeld hebben dat het niet mogelijk was of iets dergelijks, nee gewoon beloven dat te doen en daarna zeggen dat ze dat nooit gezegd hebben en lekker het geld in eigen zak steken.
Ik vind het ronduit belachelijk.
Kan ik hier nog iets mee?

Rosborstel

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:07

Ik lees je verhaal en ik vind het inderdaad echt belachelijk gewoon! Wat raar zeg !!
Maar ik heb geen ervaring met wedstrijden etc. dus kan je helaas niet helpen..
Wel nog gefeliciteerd met je 1e plaatsen ;)

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 23:21

Dankje!
Ik vind het ook heel raar hoor.
Ik had zoiets van dat doen ze misschien niet, maar kan het altijd vragen.
Maar ze gaven helemaal niet aan dat dat niet kon ofzo :S dus ik vind het een klein beetje achterbaks lijken eerlijk gezegd... Zeggen dat het kan, daarna zeggen dat je dat niet gezegd hebt en zeggen dat je dat nooit doet... had dan gelijk gezegd dat het niet kon..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:29

Geld opsturen wordt inderdaad vaak als een risico gezien en daarom wordt het niet graag/vaak gedaan. Nogmaals contact opnemen, doorgeven dat je het jammer vind dat het prijzengeld er niet bij zat en je bankrekeningnummer opgeven. Zou volgens mij geen probleem moeten zijn.

Aan de andere kant kan ik me ook zo voorstellen dat de organisatie jouw werkwijze ook wel een beetje flauw vindt: wel rijden maar voor de prijsuitreiking aftaaien. Da's voor jou zelf en de andere deelnemers natuurlijk niet zo leuk. Dat ze dan liever het prijzengeld niet uitreiken kan ik begrijpen maar als ze dat al met je hebben afgesproken en jij tot 3x toe een bevestiging hiervan hebt gekregen, zou het wel zo netjes zijn als ze zich aan die afspraak houden.

Als ze aan latere uitreiking van prijzengeld niet willen meewerken moeten ze daar duidelijk in zijn op het moment dat de vraag gesteld wordt.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 23:37

Maflinger_S schreef:
Geld opsturen wordt inderdaad vaak als een risico gezien en daarom wordt het niet graag/vaak gedaan. Nogmaals contact opnemen, doorgeven dat je het jammer vind dat het prijzengeld er niet bij zat en je bankrekeningnummer opgeven. Zou volgens mij geen probleem moeten zijn.

Aan de andere kant kan ik me ook zo voorstellen dat de organisatie jouw werkwijze ook wel een beetje flauw vindt: wel rijden maar voor de prijsuitreiking aftaaien. Da's voor jou zelf en de andere deelnemers natuurlijk niet zo leuk. Dat ze dan liever het prijzengeld niet uitreiken kan ik begrijpen maar als ze dat al met je hebben afgesproken en jij tot 3x toe een bevestiging hiervan hebt gekregen, zou het wel zo netjes zijn als ze zich aan die afspraak houden.

Als ze aan latere uitreiking van prijzengeld niet willen meewerken moeten ze daar duidelijk in zijn op het moment dat de vraag gesteld wordt.

Ik had inderdaad gezegd dat het een risico was, maar dat ik dat risico wel op me wilde nemen. ik heb zelfs nog aangeboden om het op te komen halen, maar dat deed hij niet.

het is inderdaad een beetje flauw om niet naar de prijsuitreiking te gaan, dat klopt, maar ik vond het sneu om mijn paard zo lang op de trailer te zetten, en ik dacht als ze mee willen werken dat ik niet een uur terug hoef te rijden (enkele reis!) dan zou ik dat erg fijn vinden. Ik ging namelijk verder weg omdat er bij mij de afgelopen 3 weken alle wedstrijden afgelast waren.
Had hij gezegd, nee we sturen geen prijzengeld op, dan was ik er wel voor op en neer gereden, dus ik vind het gewoon jammer dat er nu zo stom gereageerd wordt...
Hij had dat gewoon meteen moeten aangeven..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:44

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo raar. Ik lees vaker in de vraagprogramma's dat bij afwezigheid tijdens de prijsuitreiking de prijzen vervallen aan de organisatie. Als dat er bij deze wedstrijd ook bij stond, heb je geen poot om op te staan.
Ook hebje niet 'zwart op wit' staan dat je het eventuele prijzengeld toegestuurd zou krijgen. Het klinkt hard, maar zo gaat het nou eenmaal.

Les voor de volgende keer: voeg een briefje in bij de coupons dat je graag tegen het einde van de rubriek wilt starten. Doe ik ook altijd, en meestal zijn ze je terwille. Scheelt een boel ergernissen achteraf!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:42

Het is reglementair vastgelegd dat als jij je prijs niet zelf komt ophalen bij de prijsuitreiking deze vervalt aan de wedstrijdorganisatie. Maar als ze jou toegezegd hebben coupons en prijzengeld op te sturen, is het wel een beetje flauw om zich niet aan de afspraken te houden.
Ik ben alleen bang dat je kwa reglementen weinig kan, omdat ze gewoon in hun recht gehandeld hebben.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:44

Ik heb al getemd ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:45

doe ik het ook nog even hihi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:49

Hmmzzz, dubbel...
Als ze het beloofd hebben, moeten ze het doen.
Maar eerlijk gezegd vind ik de reden van je verzoek echt nergens over gaan. Vroeger ;) gingen we met een vrachtwagen vol, heeeeel vroeg weg en heeeeel laat thuis, allemaal wat te drinken en boterhammen mee, en geen mens die daar over zeurde. Waarom wil iedereen tegenwoordig een hobby hebben maar mag er geen tijd in gaan zitten? Ik vind dat raar.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:50

Mee eens, maar vroeger was er ook nog geen prijzengeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:58

Nee toen bleven we zelfs voor een l*llig lintje ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:58

ja inderdaad!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:38

wel balen dat je geen prijzengeld hebt gekregen zeg! Ik heb dat ook een keer gehad, maar toen kon ik het gewoon bij de volgende wedstrijd in die plaats ophalen!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 00:36

Sonja schreef:
Hmmzzz, dubbel...
Als ze het beloofd hebben, moeten ze het doen.
Maar eerlijk gezegd vind ik de reden van je verzoek echt nergens over gaan. Vroeger ;) gingen we met een vrachtwagen vol, heeeeel vroeg weg en heeeeel laat thuis, allemaal wat te drinken en boterhammen mee, en geen mens die daar over zeurde. Waarom wil iedereen tegenwoordig een hobby hebben maar mag er geen tijd in gaan zitten? Ik vind dat raar.

Het gaat me er opzich niet om dat ik lang moet wachten hoor, het gaat er alleen om dat in het winterseizoen de paarden neit aan een lijn kunnen staan en kunnen grazen. Hij staat dan dus van half 8 tot half 3 in een trailer.... Dat is 7 uur! Ik vind dat niet echt paardvriendelijk eerlijk gezegd... Vandaar dat ik daar voor kies. Ik steek ontzettend veel tijd in mijn hobby, anders zou ik geen uur willen reizen voor de wedstrijd :)

Springer_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:23

Jezus wat achterbaks te noemen zeg!